mandag 12. mai 2014

Et fantastisk plagg!


Etter jeg strikket første ullshortsen til ullprinsessen har den vært brukt masse. Den har god bevegelse, varmer over baken samtidig som den ikke er like varm som en bukse. At de er kjempe fine er ikke noe minus, garderoben har absolutt plass til noen slike. Ikke bare en guttemammas drømme plagg i mine øyne, for oppskriften er fra guttestrikkeboken, en bok jeg absolutt anbefaler for strikkere til både jenter og gutter.


Denne gangen strikket jeg den i baby merino fra drops (65g) i størrelsen 1 år, synes hun har mye å vokse i selv om hun har passert året. I mørke brun passer den til det meste og satser på at denne kan brukes utover høsten også. Strikket den lav i livet og har strikkesnor i.

Nytt garn er i posten ettersom bachelor oppgaven er levert, hurra hurra!! Nå gjenstår det bare å få den godkjent og gå opp til siste eksamen!

Stine

12 kommentarer:

  1. Er hun ikke kald oppover føttene da? Kanskje jeg også må se et bruksområde for denne shortsen? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bruker ikke den så mye ute enda men i selskap, på butikken og andre plasser er den perfekt :)

      Slett
  2. Så skjønn! Definitivt enig ang guttestrikkeboka. Mye praktisk og fint både til jenter og gutter:)

    SvarSlett
  3. Fin! Jeg strikka leggvarmere til jentene her med plan om matchende shorts - nå fikk jeg lyst å fullføre planen :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med bacheloroppgave, kan tenke meg at det er deilig :D
    Og buksa er kjempesøt, det er så mange søte oppskrifter i den boka!

    SvarSlett
  5. Nydelig shorts! Gratulerer med vel overstått bacheloroppgave, og kos deg med det nye garnet;)

    SvarSlett
  6. Så kjekt å se ull i bruk! Jeg må si at jeg synes jakken også var helt nydelig! Gratulerer med levert bachelor ;)

    SvarSlett
  7. Så herlig shorts! :) Og jakka over er jo bare helt nydelig.... Måtte klikke meg inn på det innlegget også, og da kom jo alle jakkene du har strikka, og der var det mye fint!!! :)
    Koselig blogg du har :)
    Gratulerer med bachelor :)
    Håper du får en fin dag :)

    SvarSlett
  8. www.strikkeprikkeblogg.blogspot.no13. mai 2014 kl. 21:43

    Så fin ullshorts! :-) Perfekt til barnehagebruk over ullstrømpebuksen på vinteren og bomullsstrømpebuksen nå på våren og høsten! Så kjekt å kunne pynte seg litt i hverdagen og :-) nydelig jakke også forresten :-)

    SvarSlett
  9. De shortsene er så fine! Og denne er ikke noe unntak!:) Skjønner godt at du liker de, for de må nå være praktiske itillegg til at de er veldig søte♡ Åsså den fiiineste jakken;)

    SvarSlett
  10. Så utrolig søt! Så fint det var med jakken til!

    SvarSlett
  11. Gratulerer med oppgaven! Det er så deilig med det som er gjort. Shortsen er fin og sauejakke er superfin! Lekkert med rosa på grå bunn

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...