tirsdag 6. mai 2014

Det ble litt feil...

.. med mintgrønn lue fra guttestrikkeboken til ettåringen. Veldig fornøyd med luen og ikke minst fargen, men så var det dette med at små ett år gamle jenter fort blir tatt for ett år gamle gutter hvis de har på seg enkelte plagg, denne luen var et slikt prosjekt, dessverre.


Vips i gavekurven med den, kanskje 1 åringen skal få seg en i en litt mer "jente farge", har litt mer mint grønn, veldig fin farge til jente så det må nok bli noe til henne, bare ikke lue fra guttestrikkeboken, kanskje mammaen skulle tatt hintet fra bokens overskrift..


Litt nerdefakta må man da også ha! Luen er strikket i baby merino fra drops (33g) på pinne nr 3, fulgte maskeantallet til øm var det 9 mnd? for å få en lue som passer fint til 1 åringen. Strikkefasthet er skummelt men her traff jeg vist! Drops har 35% salg på en rekke garntyper nå i mai.


Blitt mye lue strikking i det siste, greie prosjekter mellom andre som tar alt for lang tid, fine gaver og mange flotte mønster. Husk lue på de små i den skarpe vår luften, ull gjør susen! ;)

Stine

16 kommentarer:

  1. Lua ble veldig fin, og med den knallrosa regnjakka er det vel ingen tvil om at det er en jente som eier den? Synes dere skal beholde lua, jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den rosa regnjakken kunne den nok blitt brukt til, men frøkenen har grønn jakke til hverdagsbruk ;)

      Slett
  2. Enig med Marita! Lua satt jo som et skudd, vanskelig nok å få til det ;) Kan du ikke hekle en blomst og sy på? Hilsen meg som digger unisex-klær :)

    SvarSlett
  3. Så søt:-) Syns fint hun kan bruke den, jeg! Stemmer i på Veronicas forslag om å hekle en blomst og sy på :-)

    SvarSlett
  4. Veldig fin lue. Så ut til å ha veldig fin passform. Er enig i at fargevalg til de minste er vanskelig, for det er så raskt at du får spørsmålet "er det en gutt?" om man ikke kler de i "riktig" farge. Men det er jo en fin lue å ha i gaveskuffen. :)

    SvarSlett
  5. Enig med Veronica over, lag en liten blomst og vips er det ingen tvil lenger :) For luen var veldig fin den !

    SvarSlett
  6. Enig med dem som foreslår hekleblomst!
    Siden jeg selv ikke er så glad i rosa, syns jeg mest det er morsomt når folk tar feil og tror toåringen er en gutt. Jeg blir muligens litt trassig av det...da kler jeg i hvert fall på henne blått.

    SvarSlett
  7. Flott lue. Selvfølgelig kan jenter bruke andre farger enn rosa. Pynt den litt med en blomst eller strykelapp som du syr på. Eks hello kitty eller noe annet "søtt".

    SvarSlett
  8. Jeg pleide bare svare - HUN er nydelig i blått, når noen kommenterte den søte "sønnen" i den fine, blå strikkagenseren hun hadde arvet fra broren.

    Enkel og fin lue!

    SvarSlett
  9. Ikke lett det der nei, fikk selv spørsmålet i dag om lillebror var en gutt - hadde på gul jakke og oransj teppe.

    SvarSlett
  10. Synes det er synd at mange mener det finnes jente- og guttefarger. Gutten min har ei lue i nydelig lillafarge, som han kler så godt! Han elsker den, og jeg bryr meg ikke om at det er "jentefarge" hvertfall! Lua var knallfin, enkel og stilig!

    SvarSlett
  11. Mye fin strikk under her, en stund siden jeg har tittet innom bloggverdenen nå! Likte tipset om å sy på hekleblomster, samtidig ser jeg at det er leit å måtte forklare kjønnet gang på gang... Men jo flere som ikke bruker rosa for å signalisere kjønn, dess mer paff blir vel de rundt som stadig treffer på jenter i allslags farger:)

    SvarSlett
  12. Superfin lue, jo! Jeg har opplevd å bli spurt om guttungen i blått er jente og om snuppa i lilla og rosa er gutt, så jeg er i grunnen litt usikker på om fargene har noe å si for folk. :)

    SvarSlett
  13. Enig med de over her, bruk den fine lua! Det er jo bare sånn at det er vanskelig å se med barn hvilket kjønn de har, og da er det vel lett å gå ut fra klærne, kanskje. Men jeg var på kafe med ei venninne som har en gutt på (da) fem måneder, og han var ganske "guttete" kledd, men ei lita jente spurte med håp i stemmen: "Er det ei jente?"

    Jeg håper i grunnen også at dette med farger og inndeling av hva som er "lov" blir litt mindre tydelig etterhvert :)

    SvarSlett
  14. Veldig søt lue! En heldig mottaker som en gang får denne:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...