torsdag 22. mai 2014

Årets første julegave

Ja du leste rett, jeg er ferdig med en julegave, dette er langt fra normalt for meg å være, mottakeren er ikke født engang, enda, han kommer i god tid før jul ;)

Ute og kontrollerer området som skal bli platting i løpet av våren..
 Det skjedde i de dager at strikkeren sendte bud om at alt gammelt garn skulle opp til en garn telling, alle gamle nøster skulle melde seg for å bli innskrevet med det målet at det skulle minke. Hadde lyst å strikke barndomsgenseren fra pickles, men hadde ikke nok garn i samme fargene til å strikke en til 1 åringen, men nok til en genser i størrelse 1 år med litt guttepreg var der. Når jeg skulle velge ut farger satt jeg å hørte på med pinner sin "lytt til med pinner" der hun snakket med Lone om hennes fargemisjon, og der jeg satt med grønn og grå ble jeg inspirert til å legge ned den grå og dra frem mer farge. Og det gjorde seg virkelig!


Det er så mye fint til gutter, søte klær, men jeg vet at denne karen skal nok være mye ute og slike søte klær vil nok ikke bli brukt i nærheten så mye som en god slitesterk, litt tykk utegenser i mørke farge. Bruks ull liker vi! Genseren er strikket i silja fra gjestal (283gram) , fulgte oppskriften helt men hadde litt lite grønt så hetten er en cm kortere enn den skulle være, usjda, satser på de ikke bruker hetten ;) Var redd den skulle virke litt tung og klumpete, men etter å ha prøvd den på 1åringen (selv med en annen tynn ullgenser under) er jeg fornøyd, den satt fint på og riller gjør den tøyelig selv om den sitter godt på kroppen.


Alt garnet kommer fra lageret, glede! De gamle nøstene minker, men har enda en del igjen. Det var disse ullsokkene ullpappaen ønsker seg da...

Stine

20 kommentarer:

  1. Oi, julegaver allerede. Imponert! Her blir det vel som vanlig panikkstrikking og uferdige prosjekter som skuler mot meg fra strikkekurven lille julaften.... Fin fargekombinasjon :)

    SvarSlett
  2. Julegave, all ære til deg! Kjekt å strikke plagg man vet blir brukt, og sånne som er mye ute, bruker ofte mye ull = kjekt å strikke til. .

    SvarSlett
  3. Flinka! Kjempefin julegave du har strikket, jeg likte fargene veldig godt:) Brukte du enkel tråd? Har da endel Silja liggende jeg også så det er fint å få tips til hva jeg kan strikke av det;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Strikket den i dobbel tråd :-) ble rett strikkefasthet for meg iallefall.

      Slett
  4. Det var imponerende! Så kjekt at du også fikk brukt restegarn. Veldig fine farger:)

    SvarSlett
  5. Herlige farger! Så deilig og allerede ha gjort unna en gave :-)

    SvarSlett
  6. Kjempefin genser, og det var flaks at du hørte den podcasten, for fargene var jo kjempefine sammen :)

    SvarSlett
  7. Så herlig den ble! :) Vakre farger sammen :)
    Har vært å sett på denne genseren ett par ganger, men nå vet jeg jo jeg kan strikke den i Silja :) Smart, for det har jeg endel liggende av :)
    Herlig skrevet altså, smilte godt for meg selv her :)

    Håper du får en fantastisk dag :)

    SvarSlett
  8. Å det glemte jeg!! Hvilken størrelse har du strikka den i??

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne er strikket i 1 år, var redd den ble litt liten siden en ofte hører at størrelsene er litt små, men dette ble rett strikkefasthet og 1 år ble passelig til denne 1 åringen :) Litt kronglete forklart, men satser på du skjønte det ;)

      Slett
    2. Jeg skjønte det! :) Tusen takk :)
      Hvorfor jeg spurte er for at barnebarnet blir 3 i september, men hun er litt liten og størrelsen er jo 2/3 år. Men da passer den vel sikkert til henne :)
      Håper du får en koselig fredagskveld :)

      Slett
    3. Ja min 1 åring er lang for alderen og hun passer fint inn i 1 år så er hun litt liten vil nok 2/3 gi litt å vokse i :)

      Slett
  9. Ikke dumt å være tidlig ute med julepresanger. Fint fargevalg også :)

    SvarSlett
  10. Det ble litt som et kinderegg dette. En flott genser, lagergarn og julegave.
    Full pott her!!
    Flotte farger sammen.

    SvarSlett
  11. Imponerende at du allerede er i gang med julegavene! Veldig fin :)

    SvarSlett
  12. Oj, du er jo helt rå som har ferdig en julegave alt :) Kjempefin genser!

    SvarSlett
  13. Wow, så flink du er!! Du inspirerer til å starte litt tidligere med julegavehandlingen :) Takk!!
    Og for en flott genser!!

    SvarSlett
  14. Så flott den ble, har også en pickles genser på bloggen min nå! Ha en fortsatt fin uke hos deg!

    SvarSlett
  15. Den ble skikkelig fin! Gøy å eksperimentere med farger, enda mer gøy å være ferdig med julegavene allerede i mai - og aller gøyest når det spiser av garnlageret i tillegg... ;)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...