mandag 7. april 2014

Sommer vest


Jeg fortsetter prosjektet med å fjerne uønskede nøster fra garnlageret og prøver igjen å strikke noe annet av bomullsgarnet i<3you fra drops enn kjøkkenkluter. Vi skal en tur med storfamilien i sommer og jeg tenkte at en gul sommertopp i bomull (90g) måtte passe kjempe fint til det :) Rask å strikke på tykke pinner var dette et kjekt prosjekt. Er sånn passe fornøyd med vesten, men er redd den kommer til å sige og miste fasongen ganske raskt. Etter å ha sett Ingrid sin versjon her, ser jeg at denne vesten må nok også strikkes i et annet garn. Litt artig at også hun hadde strikket vesten i gult.

 
 
Bomull er ingen favoritt her og jeg må nok tenke litt for å finne ut hva jeg skal bruke de siste, alt for mange, nøstene til. I helgen fikk vi forresten en 1åring i hus, jubilanten ble feiret fire dager til ende og har fylt på både lekekroken og kles haugen med store mengder. Som hør og bør hadde ullprinsessen ullkjole på seg, men den får komme når jeg har fått sortert bilder.
 
"dette er da ikke ull mamma?"

 Stine

12 kommentarer:

  1. Den ble jo søt, da - SELV om det ikke er ull! ;o)

    SvarSlett
  2. Åh, så søt:) Deilig med noe lettere når sommeren kommer også!

    SvarSlett
  3. Så søt ullungen var i bomull:-) Kjempefin vest og herlig farge!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med 1-åring! :-) Jeg er heller ikke så glad i å strikke med bomull. Føler det blir tungt. Du får gi en oppdatering på om den siger eller ikke. Uansett en kjempefin topp, og nydelig farge!

    SvarSlett
  5. Fiiiin er den! Og deilig sol gul.

    SvarSlett
  6. Det ser ut som du har fått deg en ordentlig garn-kjenner. Enig i at bomull ikke er det helt store, men det var jo en herlig farge som sikkert blir gor å ha til sommeren :)

    SvarSlett
  7. Herlig vest og herlig farge. Blir glad av gul. Jeg var heller ikke så glad i bomull helt til jeg strikket en topp i bomullsgarn fra Isager. Det ble en annen verden. Holder fasong, farge og nydelig struktur og farger. Men det er ganske tynt.

    SvarSlett
  8. Er hun 1 år allerede??!! Gratulerer så mye!:)
    Nydelig vest, og den ble jo veldig fin i gult da. Håper den holder fasongen i bruk og blir kjekk å ha med på tur:)

    SvarSlett
  9. Så morsomt at vi har strikket akkurat samme vest i akkurat samme farge akkurat samtidig! Jeg er heller ingen stor bomullsfan, men blandinger av ull og bomull har jeg begynt å like veldig godt. Ingen ting slår allikevel ull, da... :-)

    SvarSlett
  10. Du får se positivt på det; hvis den strekker seg kan hun bruke den mye lenger :-) Fin vest!

    SvarSlett
  11. Så søt hun er - kvalitetsbevisst hehe ;) tips tip bomullsgarnstrikk: kjøkkenhåndkle :) anvendelig, og krever noe mer garn enn en klut!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...