tirsdag 22. april 2014

Garn frelst

Da er første plagg i høstgarderoben klart! Det ligger sikkert noen plagg her og der som er klar til å brukes, men det må da strikkes litt nytt også ;) Lilliestop fra babystrik på pinde 3 har vært en favoritt i hele høst og nå vår, først som kjole/tunika og nå som vest, hurra for lang brukstid!

Den forrige strikket jeg i babymerino fra drops og det garnet viser så veldig fint mønsteret, denne gangen gikk jeg for holst supersoft noe som gjør dette til en lettvekter på 63gram, men ikke så markert mønster. For jeg er lettvekter frelst, tynne deilige myke ullplagg, har innsett at garn lageret mitt har hatt et stort hull og dette må nå fylles med tynn ull ! Også perlemorsknapper blir det mye av i det siste, er så mye lettere å ta slike knapper enn å begynne å tenke ut hva annet som blir fint..

Dette plagget låg lenge ferdig uten knapper og med mange løse tråder, men plutselig viste to vrange en helt lik vest, så og si samme farge og garn. Dette satte motivasjonen opp og vesten ble montert og vasket, det ble aldri noen bilder fordi det var klart for bursdagsfeiring, vesten ble lagt vekk og om ikke glemt så utsatt ? ;) På vei ut døren tok vi den på bare for bildenes skyld, kanskje litt mye lilla i dag på ettåringen, men nå ligger den klar for høsten, kanskje den også kan brukes som en lett sommertunika først..

Før jeg kan kjøpe inn tynn ull så må garnlageret minke med noen av de "gamle" nøstene. Egentlig veldig gøy når jeg først begynte, ideene strømmer på og en må bli litt kreativ for å bruke opp alle fargene slik at de passer sammen. Har fått ønske om nye ullsokker av ullpappaen, aj aj kanskje jeg må ta fatt på sokkegarnet også i løpet av sommeren (han trenger de vel ikke før til høsten... )

Takker og bukker for alle de fine kommentarene om 1års kjolen, det varmer et strikkehjerte.

Stine

11 kommentarer:

  1. Ååå, fiin! Søte snuppa di i den fine vesten:)

    Jeg elsker tynn, lett ull - også er det så fine, melerte farger i det Holst-garnet! Merka nå etter å ha strikka mye med tunge, glatte alpakka/silke- og bomull/ullgarn så har jeg skikkelig behov for å strikke med tynn, lett og spenstig ull!

    Syns du skal begynne å fylle på lageret ditt, jeg! Kan jo ikke ha noe tomrom;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen nøster må det nok inn, som du sier det er en glede å strikke med dette garnet :)

      Slett
  2. Så fin kjole/vest. Det blir aldri for mye lilla!

    SvarSlett
  3. Nydelig! Superfint med lilla til snuppa. Synes den var perfekt som tunika også jeg, så denne har lang brukstid sånn jeg ser det ;)

    SvarSlett
  4. Så fin den ble! Jeg har det samme hullet i mitt garnlager, men nå må det snart fylles!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja så absolutt, att jeg ikke har kastet meg på denne bølgen før skjønner jeg ikke nå :)

      Slett
  5. Denne vesten har jeg hatt lyst å Strikkeblogg lenge, og har vurdert å strikke den som kjole. Det er det jo all grunn til, ser jeg :) Kjempefin!

    SvarSlett
  6. Så fin den ble,et favorittplagg :-)

    SvarSlett
  7. Så nydelig! Ser ut som denne kan vare en stund:) Dette mønsteret er en av mine største favoritter. Ser forresten at du har fått tilbake gammel link til bloggen min i bloggrulla di

    SvarSlett
    Svar
    1. Linken er rettet :) Ser jeg må gå gjennom den listen en dag..

      Slett
  8. Kjempesøt kjole på helskjønn modell:)
    Virkelig praktisk med slike plagg som følger med noen år;)