lørdag 12. april 2014

1 års kjole må man ha !


Fire dager til ende ble ullprinsessen feiret, til 1 åringens store fryd, med oppmerksomhet fra hele familien, til og med oldebessen på snart 90 tok den 8 timer lange turen for å komme. Og med stor fint besøk må man pynte seg litt ! Jeg har lenge sett på Petrakjolen som du finner gratis oppskriften på her.. Hadde veldig lyst å strikke den i blått, men siden lageret mitt ikke inneholder blått og hvit garn i samme garn type, heller ikke i to som passer sammen var det rett før det ikke ble noen petrakjole på bursdagsbarnet. Men bedre sent enn aldri, att en ikke lærer at strikking det er lyst betont og min lyst var å strikke denne nydelige kjolen.


Kjolen er strikket i babymerino fra drops (194 g) på pinne nr 3, strikket 1 år men litt lengre på lengden både her og der siden 1 åringen ruver godt over gjennomsnittlig lengde (absolutt ikke meg hun har det fra). Med mørkeblå ballerinasko og blå sløyfe i håret var hun helt nydelig på den store dagen (helt objektivt ;) ) Alle de alt for mange maskene nederst på kjolen var verdt det !

 
 
Påsken skal for min del feires med skole og strikking. Ønsker alle en god påske, måtte påskeharen være tom for snop og heller dele ut egg full i garn ! (Lov å håpe ;) )
 

Stine

38 kommentarer:

  1. Så fin hun ble! Godt at du bestemte deg for å lytte til lysten :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med en 1-åring i hus! Hun var jo helt utrolig skjønn i kjolen :)

    SvarSlett
  3. Kjempefin kjole på en nydelig liten 1-åring! :)

    SvarSlett
  4. Nydelig jente og nydelig kjole - så hyggelig å bli feiret riktig med oldebeste på besøk :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med 1-åring og en nydelig kjole. God påske med strikketøy og godteri!

    SvarSlett
  6. Dette må være noe av det fineste jeg har sett noen gang :) Fantastisk!

    SvarSlett
  7. Herlig ett års kjole! Nydelig til feiring:) og 17.mai?? Må brukes masse!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bestemoren har strikket hardangerbunad til 17 mai, men må nok finne flere anledninger til å ha den på ja :D

      Slett
  8. Fiolin kjole! Og gratulerer med ettårsjubilanten :)

    SvarSlett
  9. Nydelig kjole! Og gratulerer med ettåring :)

    SvarSlett
  10. Nydelig 1 åring!:) Petrakjolen er kjempefin, og jeg synes den ble veldig fin i grått også jeg!
    Gratulerer så mye med snuppa:)
    Imponert over "snart 90 åringen"!

    SvarSlett
  11. Nydelig kjole til ettåringen.
    Har både mønster og garn liggende klar, ganske enkelt for at jeg har lyst å strikke den. I lilla og hvit baby merino fra drops. Har fundert litt over om jeg skal strikke litt ekstra lengde på skjørtet, originalen ser veldig kort ut.....

    SvarSlett
  12. Nydelig kjole på ein nydelig 1-åring! :)

    SvarSlett
  13. For ein aldeles nydeleg kjole, med ei bedårande lita tutte inni :) Eg tykkjer den vart enno finare i grått enn i blått, det grå og kvite saman gav den eit sart uttrykk som eg likte veldig godt. Fekk lyst til å strikke denne sjølv!

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  15. For en nydelig kjole, og en utrolig skjønn ettåring!

    SvarSlett
  16. Åh, hvor ser hun dejlig ud. Og smuk kjole. Stort tillykke med guldklumpen❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Og tusind tak for din kommentar på min blog, Stine :-) Og pinligt at jeg først ser det nu:-/ Det bekræfter vist bare, at jeg har forsømt bloggen lige lovlig meget de sidste par måneder. Men nu kommer der et nyt indlæg i dag, satser jeg på:-) Ingrid

      Slett
  17. Så nydelig kjole! Likte godt at mønsterfargen var så nærme bunnfargen og at det ikke ble så stor kontrast mellom de;) Jeg også sier ja til garn i påskeegget:))

    Ha en fin søndag og påske!

    SvarSlett
  18. Helt skjønn både kjolen og jenten :) God påske, hilsen Beth

    SvarSlett
  19. Søtt bursdagsbarn i en nydelig kjole! Enig i at man må strikke det man har lyst til:)

    SvarSlett
  20. Helledussen så søt! Ha en fantastisk påske hos dere!

    SvarSlett
  21. Nydelig;) Nydelig ;) Det mønsteret må lagres.
    Jeg vil ha både snop og garn i mitt påske-egg;)
    Har hatt snop-stopp siden romjula og har vært krykkebruker store deler av tiden siden februar så garnlageret har krympet;)

    God påske til deg;)

    Påskeklem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  22. Så nydelig!!
    God påske til deg og dine:)

    SvarSlett
  23. Kjempefin kjole. har ønsket meg den til lillesnupp som er på vei. Er veldig heldig som har en strikkeglad mor og svigermor. Selv jobber jeg meg opp fra enkle strikkelapper og mot å faktisk strikke etter oppskrift... ;)

    SvarSlett
  24. For en nydelig kjole, og jente :)

    SvarSlett
  25. For en nydelig kjole og ei utrolig søt snuppe! Modellen var veldig fin. Takk for linken. Kos deg i påsken!

    SvarSlett
  26. Flott kjole på en fin jente! Imponert over at ett-åringen har poser så masse :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tok egentlig bilder av jenten men når hun snudde seg osv så knipset jeg noen bilder av kjolen også ;) Ingen poserer men en god tullejente som liker oppmerksomhet ;)

      Slett
  27. Gratulerer med nydelig ettåring og kjole! God Påske!

    SvarSlett
  28. Åh, så utrolig vakker! Jeg synes disse fargene og endringene du har gjort var finere enn oppskriften:) Veldig fine bilder av ei sjarmerende jente! Tenk at hun er 1 år allerede, tiden går jammen fort...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tiden fyker ! :) Ble tilslutt veldig fornøyd med at jeg ikke hadde blått garn ;) hehe

      Slett
  29. Så bedårende, både ullprinsessa og ullkjolen:) gratulerer med ett år!

    SvarSlett
  30. Så nydelig! Den kjolen er bare så fin og prinsessa di var jo bare så skjønn i den:) Vel overstått ettårsdag!

    SvarSlett
  31. Så vakker hun er i den fine kjolen! Skjønner godt at mammaen er stolt:) Likte fargevalget ditt veldig godt!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...