torsdag 27. mars 2014

Til en helt ny en


En ny frøken er født, hun har greid å bli en måned og gaven er allerede gitt, moren hennes sniker her inne av og til så derfor har bilder måtte vente, for hun måtte jo så klart få noe lite strikket til den nye prinsessen.


Valget falt på vesten fra boken myk start (0-3mnd), en vest jeg har hatt lyst til å strikke, men som aldri har kommet øverst på listen. Garnet kommer fra lageret og var litt i tvil om fargene, jeg er en utpreget dus og dyptonet påkleder av min rakker selv om jeg er glad i farger blir det gjerne lite spreke farger, mammaen til nye vidunderet har to jenter fra før og er, i forhold til meg, flink å bruke farge! Lilla med hvit måtte passe denne familien og en hvit bukse ble lagt med for å passe sammen. 48 gram baby ull fra gjestal og tre perlemorsknapper gikk med.


I samme pakken ble det med en mini-kopi av ullprinsessens lue som moren uttrykte at hun likte og kunne godt tenke seg et eksemplar. Er strikket i 0-3 mnd i karisma fra drops (31gram), men siden dette garnet er litt tykt blir nok luen mer passelig om noen måneder.


Jeg har fått sett på og kost med vidunderet og for anledningen hadde hun fått vesten på, ble så fin og med sine mørke farger var lilla nydelig til henne (Helt objektivt ;) )

Stine

9 kommentarer:

  1. Disse to plagga er på mi strikkeliste! Vesten ser utrolig fin ut! Så kjekt at du allerede har fått sett vesten på da!

    SvarSlett
  2. Vesten var kjempesøt" Jeg har aldri egentlig tenkt over den i Myk Start-boka, men kanskje er det på tide å titte litt ekstra på den?

    SvarSlett
  3. Så flotte klær du har strikket! Denne vesten har jeg også tenkt litt på, men foreløpig ikke kommet i gang med. Du er flink til å strikke gaver:)

    SvarSlett
  4. Hvor er det fint! Jeg elsker opskriften på vesten og har strikket den nogle gange - faktisk også en, der ligner dine farver meget (billeder på min blog:-) knitmandu.blogspot.com) Ingrid

    SvarSlett
  5. Nydelige plagg! Heldige lille prinsessa som fikk disse i gave!

    SvarSlett
  6. Så nydelig vest! Fargene var kjempefine. Og lua! Fin passform og herlig dyp farge!
    Takk for koselig kommentar på sauejakka mi. Det gikk helt fint å klippe i alpakkaen. Jeg sydde et par sømmer med maskin, så gikk det så fint, atte! :)

    SvarSlett
  7. Såå fin gave! Jeg likte alt, vesten, luen ja alt! Vesten står på listen min også, tror faktisk jeg har passende garn i lageret....;)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...