onsdag 5. mars 2014

Silke myk


Etter å ha strikket 4 tynne versjoner av FWSS luene til julegaver ble det en tykkere variant til meg selv. En tråd alpakka fra drops sammen med en tråd alpakka silk gav, ja nettopp, en silkemyk lue.


Fulgte også til denne oppskriften til frk snupp, men la opp 80 masker for å få en løsere versjon. Jeg liker at luene sitter godt når det er til tur bruk, men syntes det er helt greit at en lett kan ha håret i strikk uten at luen strammer slik at en får bustehår når en skal på butikken, forfengelig? tja, jeg velger å se på det som at jeg strikker selv ergo kan jeg velge, valgfrihet er en av gledene ved strikking ;)


Av restene tenkte jeg å prøve meg på en lik lue til datteren. Den ble akkurat for kort, tok opp igjen fellingene strikket rundt og rundt og felte av, tata! en rullehals! Og denne blir utrolig mye brukt! Har andre halser som er gode til ute bruk, men til butikken og bilturer er denne å fortrekke! Den passer utmerket til ytterjakken, er myk og varm, perfekt. Har fått mange kommentarer på denne så tydeligvis ikke bare jeg som ble fasinert. Og sluttgleden? Alle 75 gram ble brukt opp, helt til siste rest :)

Stine

8 kommentarer:

  1. Luen så kjempedeilig ut. Og så bra at du fant på noe lurt til restene. Har aldri hørt om rullehals før, men det var en stilig ide :)

    SvarSlett
  2. Sitter akkurat med en tynn variant på pinnene i fanget, syns den er så fin og enkel! Fikk lyst til å strikke en tjukk og, denne var nydelig :)

    SvarSlett
  3. Å, så fint sett! Liker den rullelua så godt:-)

    SvarSlett
  4. Så fint :) Får aldri nok av slike sett, ha en fin uke hilsen Beth

    SvarSlett
  5. Så flott sett! Utrolig deilig å bruke opp alt garnet! :)

    SvarSlett
  6. Hørtes herlig mykt ut! Veldig fine begge to:) Alltid greit å få brukt opp garnet;)

    SvarSlett
  7. Ser ut som ei deilig lue! Liker fargen veldig godt og:)

    SvarSlett
  8. Enkelt og pent! Var innom garnbutikken i dag, så nå ligger det an til en hals til meg selv:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...