søndag 16. mars 2014

Kjolestrikk til en ny frøken

Jeg er kanskje litt veldig sær, men noe jeg har merket meg er at jeg ofte bruker litt tid på å begynne å strikke fra en ny strikkebok, men når jeg først begynner så tar det noen ganger litt av og jeg strikke kun fra den boken en periode, merkelig ja, hvorfor det skjer, aner ikke?!


En bok jeg har hatt lyst å strikke fra lenge men som aldri har blitt prioritert er "Strikk til barn" boken fra Marte Helgetun, en fin bok med mange flotte barneplagg. Denne inneholder mange oppskrifter jeg liker, skuffelsen er at noen av plaggene kun går til 12 mnd og frøken fryd her begynner å vokse fra den størrelsen. De andre plaggene går lengre opp i størrelse og derfor har nok de bøkene som har plagg opp til 2 år blitt "prioritert" disse herlighetene kan hun få i mange år fremover!


Men gleden var stor når det kom et nytt skudd på familietreet, ullprinsessen har fått enda en tremenning og som jenten på toppen av en herlig guttebukket på to, måtte den nybakte moren få en kjole, uansett hvor upraktisk det kan være med kjole og små babyer. Oppskriften kommer nettopp fra boken "Strikk til barn" og går opp til 12 mnd. Jeg strikket 3mnd, men syntes den be litt kort og liten :/ Den ble sendt i posten med engang så den rakk frem mens den enda varmer nedenfor rompen ;)


Jeg strikket skjørtet en cm eller to lengre enn oppskriften og heklet en litt annen kant rundt kjolen alt i baby ull fra Gjestal (73 gram). Tenke seg til jeg heklet, ikke ble det så stygt heller. Ok her fortjener jeg litt selv skryt, kanten ble rett og slett imponerende (for å være meg) fin! Skikkelig fornøyd med den, kanskje det må bli flere heklede kanter! Det var nok selvskryt for en periode ;)

Stine

13 kommentarer:

  1. Heldige du som har fått en liten ullprinsesse å strikke til, den kjolen ble nydelig.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  2. Så skjønn kjole du har strikket!

    SvarSlett
  3. Flott kjole - liker veldig godt Marte Helgetuns oppskrifter, og legger gjerne på noen cm for å få plaggene en str større ....
    Fin søndag til deg

    SvarSlett
  4. For ein herleg kjole! Heklekanten - og resten av kjolen òg - fortener litt sjølvskryt :)

    SvarSlett
  5. Helskjønn! Så søtt med kantene :D
    Jeg har handlet inn to pickles bøker jeg, og det er oppskrifter jeg liker. Men har ikke fått ut fingeren enda... Og akkurat kjøpt et vottebok (strikket ett av tolv par... - faktisk mer enn hva jeg har gjort av forrige vottebok!), og handlet inn hefte med sokker...igjen... Tror problemet mitt er mer at jeg vet jeg har nok å strikke på:P Og her er pr dags dato ungene nedprioritert, men det endres bare to store ting er ferdigstilt!:)

    SvarSlett
  6. Åh - for en nydelig og søt kjole!

    SvarSlett
  7. Kjenner meg så absolutt igjen! Jeg blar igjennom nye bøker i flere måneder, før jeg faktisk begynner å strikke noe derfra. Men da går det unna :)

    Kjempe søt kjole! Går å planlegger et prosjekt fra den boka jeg også, det er jo så mye nydelig!

    Ha en fin uke! :)

    SvarSlett
  8. Nydelig kjole, og heklekanten ble utrolig bra!

    SvarSlett
  9. Nydelig kjole! Selvskryt er bare fint, det er jo en sykt digg følelse når man plutselig får til noe man har strevd med eller ikke har prøvd før.

    SvarSlett
  10. For en nydelig kjole♥ Og heklekanten ble kjempefin! Den er det virkelig lov å skryte av altså;)
    Jeg har også den boka, men har heller ikke strikket noe fra den enda.....men nå fikk jeg lyst til å strikke kjole....;)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...