mandag 10. mars 2014

Helt tova!

Som fersk strikker begynte jeg med friskt mot og strikkepinner til, jeg hadde kun strikket småting men trengte en hobby sånn utenom skolearbeidet når jeg flyttet ut av byen og inn i en bygd. I leiligheten skulle det bli tovede sokker til hele familien og jeg kjøpte inn et stort lager med tovegarnet cortina til gjestdal før jeg reiste opp. En ferie kom og jeg lærte å strikke andre ting, nytt garn ble kjøpt inn og dette tove garnet ble litt glemt i en liten kasse. Det skal si at denne prosessen gjentok seg et par ganger etter hvert som jeg lærte å strikke nye ting, hvorfor kjøpte jeg alle disse single nøstene? ajajaj NÅ er jeg lei av alt dette garnet som ligger der og tar plass i det fine garnlageret mitt! Det tar stor plass! Alt for stor plass! For trekker en fra tovegarnet og det andre garnet jeg kjøpte for å strikke votter og ullsokker så er ikke lageret så stort (ok det har grei størrelse) MEN dette gamle start garnet må vekk!


Jeg tok affære! egentlig skulle jeg kun strikke det jeg absolutt hadde lyst til denne våren under oppgave skrivingen, men jeg greide ikke legge vekk tanken om å få vekk litt nøster på noen votter. Og votter ble det! Med en litt skrekkblandet fryd under toveprosessen sitter jeg igjen med et hull på 180 gram garn i lageret og et par med votter. Var fornøyd med vottene, varme og gode og lovet høyt at folk skulle få seg tovede votter. Hvis han kunne få bruke de til arbeidsvotter ville karen ha et par svarte, jeg skulle aldri lovet for ser at jeg ikke har nok til et par ensfargede votter til :/ Kanskje jeg må prøve meg på en stripete variant og håpe det blir godkjent ;)


Litt nerde fakta: Garnet er Cortina fra gjestdal, strikket på pinne nr 6. Tovet i maskinen på 40 grader. Mønsteret er et gratis mønster fra Sandnes og det finner du på siden deres under gratismønstre.

Stine

9 kommentarer:

  1. Flotte votter ble det, deilig å bli kvitt garn som irritererer. Jeg har litt for mange slike nøster selv, så jeg burde i grunn slenge meg på:)

    SvarSlett
  2. Så fine de ble! Herlig å få brukt opp av lageret, jeg har littt som gnager meg jeg og;) Jeg gjorde akkurat det samme som deg når jeg tok opp strikkingen, kjøpte 1 og 2 nøster av samme farge/sort. Og altfor mye for jeg gikk gal i garnmekka! Nå ligger mye av det der og bare venter på å bli brukt...en dag;)

    Ha en fin mandag videre!

    SvarSlett
  3. Herlig historie - den kan nok oversettes til det meste jeg holder på med.... Ikke ha dårlig samvittighet!!! Vottene ble knallfine!!!

    SvarSlett
  4. De så varme og deilige ut! Og med god lager-samvittighet på kjøpet ;)

    SvarSlett
  5. Helt enig ang gammelt garn, det tar plass og må ut! Og så tykt garn tar veldig mye plass!
    Vottene ser bra ut de, og er garantert veldig varme☺
    Det å få unna lagergarn gir jammen en god følelse!☺

    SvarSlett
  6. Jeg har omtrent samme erfaring som deg, har haugevis med enkeltnøster fra da jeg ikke viste bedre. Masse i tykt garn. Jeg har donert litt til barnehagen til dattera, men det var jammen ikke lett. Jeg fikk plutselig så mange ideer til hva jeg kunne strikke av det grimme garnet. Håååpøs garngalning... Lykke til med vottestrikkingen!

    SvarSlett
  7. Herlig å få brukt opp garnet som ligger og tar plass, men når små har sine egne meninger om farger så må man gi seg av og til… god helg hos deg og Happy Knitting!

    SvarSlett
  8. Det var fine votter!
    Har planer om å gjøre det samme - strikke opp litt av lagergarnet og tove, det er jo så deilig og varmt med tovavotter! Har notert meg oppskriften.
    Gratulerer med bloggbursdag! Det er gøy å følge med på bloggen din!

    SvarSlett
  9. Så gøy, jeg holder på med nøyaktig det samme for tiden. Her blir det strikkeunderlag av fritidsgarn i alle verdens farger:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...