lørdag 22. mars 2014

Fra bunnen av strikkedypet..

...kom det opp en nesten ferdig ballong bukse! En råsa en så dann, med fletter som jeg ikke vet om jeg ble fornøyd med, er det rart jeg brukte nesten et halvt år på å få den ferdig? Og ikke minst når buksdelen ble ferdig tok det evigheter på å strikke selene, ikke skjønner jeg dem som strikker denne gang på gang på gang.... Men den er så fin sukk..

Nevnte jeg at buksen var også ferdig i lengre tid bare uten knapper? Uff dette er virkelig et prosjekt-strikk. Ble litt tung i babyalpakka silk (146g), *grøss* MEN den er ferdig om ikke annet? Den er fin oppe men alt for vid nede og beina ser ut som noen poser noe som gjør at lårene hennes ser ut som fyrstikker, kanskje det er jeg som skulle hatt en slik modell? stor rundt beina for å smale inn lårene?

Jeg strikket fletter istede for mønsteret i oppskriften, hvorfor? nei si det. Kan vel ikke skryte på meg geni fakter etter slike bragder ;) Mønsteret er fra "all you knit is love", heftet ble kjøpt kun pga denne buksen, jada det er lov å små flire av hele greiene. Men har fortsatt tro på denne buksen, kanskje i et lettere garn og med smalere bein? Men ikke nå, nå er jeg bare glad den er ferdig...

Stine

22 kommentarer:

  1. Den er så fin, ha en fin helg, hilsen Beth

    SvarSlett
  2. Nydelig farge du har strikket med! Jeg er også enig med deg at beina er for vide. Hadde vært mye penere om den satt litt tettere på lårene. Skulle jeg finne på å strikke denne igjen ville jeg minsket maskeantallet når jeg kom til delingen av bein :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det tenkte jeg også men tror ikke jeg starter på en ny en med det samme ;)

      Slett
  3. Det er jo desverre sånn at man ikke alltid blir like fornøyd, men det er jo erfaringer det også. Og når du så villig deler dem med oss kan jo vi andre lære av det. For jeg har ikke strikket denne ennå, men kunne godt finne på å gjøre det for den er jo så søt. Og det ble veldig fint med fletter også. Og jeg er sikker på at den varmer godt over rompa selv om den ikke ble helt som du hadde tenkt. 😄

    SvarSlett
  4. Det var spennende å se denne buksa i rosa farge! Noen prosjekter er virkelig tunge å dra i land. Jeg har selv strikket ballongbukse til knerten, men aner ikke hvordan den blir seende ut på enda...

    SvarSlett
  5. Jeg kjøpte også det heftet mest på grunn av ballongbuksa, men av det jeg leste rundt omkring syntes jeg det virket som veldig mye jobb, så jeg droppet det. Men den ser søt ut på, ut fra bildene å dømme!

    SvarSlett
  6. Huff nå fikk jeg plutselig ikke så lyst til å strikke den allikevel :P Slitsomt med prosjekter som blir liggende, og må DRAS i land :/

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje det er du som må prøve å smale inn beina og se om det blir bedre ;) sender stafettpinnen videre til deg !

      Slett
  7. Hehe, tenkt at de enkle "raske" ting skal ta så lang tid:) Jeg har en lille frøken seilergenser liggende på lur, den tar en evighet. Men nå satte jeg frist til august:P

    SvarSlett
  8. Veldig fin ballongbukse med fin form. Det går dårlig nå man legger vekk et strikketøy bare for en liten stund, da blir det ofte liggende leeeenge.

    SvarSlett
  9. Jeg syns den ble veldig fin! Men er enig i at noen prosjekter virker som de tar en evighet å bli ferdig med. Men veldig fin farge du har valgt :)

    SvarSlett
  10. Buksa ble veldig skjønn da:-) Noen prosjekter er bare utrolig seige å få ferdig - ofte blir de aldri ferdige hos meg. Tommel opp for at du klarte å ferdigstille denne da:-)

    SvarSlett
  11. Cred for at du fullførte! Jeg strikket også denne i gave, og det tok tid... Gjetter på at du strikket fletter fordi det opprinnelige hullmønsteret tok mye tif og viste ikke så godt, det var iallefall min erfaring.

    SvarSlett
    Svar
    1. Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg tenkte at med fletter over 6 m så blir det ferre vr masker å strikker, geni? nja med flettepinnen x antall ganger så hadde nok de vr maskene gått som en lek ;)

      Slett
  12. Jeg synes denne buksa er kjempesøt men jeg har aldri sett den i bruk før. Kanskje det er et plagg som funker bedre i teorien (når det ligger flatt), enn i praksis? Den ble veldig fin, da, men skjønner hvorfor du ikke ble helt fornøyd med passformen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Har sett litt rundt på lettere modeller, og med litt smalere bein så tror jeg den blir like flott i praksis :)

      Slett
  13. Jeg syns den ble kjempesøt, jeg:) riktig bedårende på din lille frøken:)

    SvarSlett
  14. Den ble jo nydelig da! Herlig farge og flott med fletter. Og ikke minst imponerende at du fullførte prosjektet!

    SvarSlett
  15. Den var kjempefin, lekker farve og et nydelig søtt mønster :)

    SvarSlett
  16. Den ble jo supersøt i rosa da!:)
    Jeg synes du skal hoppe i det en gang til!
    Jeg har strikket to stk i mini alpakka fra sandnes, den siste brukes nå av tantesnuppa på straks 10 mnd, og den sitter veldig pent! Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke;)
    Masse lykke til! Ballongbukser er herlige;)

    SvarSlett
  17. Veldig fin bukse! Jeg har sansen for disse buksene. Veldig kjedelig når noe ikke blir som forventet. Dessverre hender det av og til.

    SvarSlett
  18. Veldig fin bukse! Jeg har sansen for disse buksene. Veldig kjedelig når noe ikke blir som forventet. Dessverre hender det av og til.