søndag 2. mars 2014

Endelig litt guttestrikk!

Gromvenninnen min har to helt fantastiske flotte jenter og jeg koser meg med å strikke til dem, MEN nå skal hun ha en gutt! Strikkepinnene klødde i det jeg hørte at denne gangen kommer prinsen som nonstoppen på en eller så perfekt håndfull av godjenter! Jeg hadde flere planer, helst skulle jeg strikket masse til ham og ikke tenkt så mye skole, men den gang ei. Etter romstering og ombestemmelser ble det til slutt en babydrakt fra den store guttestrikkeboka!

Stupte ned i lageret og etter egne erfaringer med ullprinsessen ble det babymerino fra drops (48g), veldig fornøyd med dette på en liten babykropp. Fargen ble valgt med tanken at det er kjekt at den kan passe til alt hun har av boddyer og strømpebukser. Greit mønster å følge og selv med sammen sying i sidene så syntes jeg ikke det var så ille, skal for all del ikke skryte på meg at jeg liker å montere men syntes det gikk overraskende greit denne gangen :)

Lue som passer til må han jo også få, denne ble strikket av min mor da hun gikk tom for strikketøy mens hun var på besøk !?krise?! så da hentet jeg et nøste og plutselig var den ferdig, måtte selv feste tråder og strikke snorer *det kjedeligste fikk jeg!*. Garnet er baby ull fra gjestal (19g), de fleste kjenner vel igjen mønsteret nå, lue fra boken babystrik på pinde 3. Besøket er dratt for denne gangen og strikketiden er atter engang nede på det minimale igjen, Fikk heldigvis strikke masse under besøket hoho kjekt med besøk ;)

Stine

25 kommentarer:

  1. Kjempefine, begge to. Tror nesten jeg må ønske meg både guttestrikkeboka og noen Samsøe-hefter til bursdagen min :)

    SvarSlett
  2. Så fin drakt du har strikket. Veldig fine bilder også :) Har denne på listen min jeg også, men enn så lenge må den vente :/

    SvarSlett
  3. Så flotte ting du har strikket, heldige venninnen!

    SvarSlett
  4. Kjempe flotte ting! Drakten blir skjønn til en liten gutt:)

    SvarSlett
  5. Flott babydrakt! Lua var også fin, veldig fin blåfarge :)

    SvarSlett
  6. Den drakten er så søt! Heldige du som har mange småtroll å strikke til! Jeg strikker bare en haug med babyklær siden det er så kjekt, men har liksom ikke så mange å gi dem til..

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde jeg bare hatt mer strikketid ;) veldig kjekt å ha noen å strikke til og ikke minst at de bruker det :)

      Slett
  7. Så innmari nydelig drakt!:) og kjempesøt lue til.
    Får mer og mer lyst på den boka jeg også, har jo ingen strikkebøker fra før.....;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Man får aldri nok strikkebøker ;)

      Slett
  8. Nydelige og herlige plagg med varme og omtanke :) Kjekt å strikke litt forskjellig og så går det litt kjappere til de små, hihi!

    Nydelige bellavotter. De har jeg hatt på planen til meg selv både vel og lenge, men de rykker stadig bak i køen grunnet barnas ønsker :) Den sauejakka var så nydelig, smelt.. og så tøff du er som tør å klippe i strikketøyet..O_^ Kanskje er det som du sier, mer gruing i forkant enn selve jobben. Har derfor ikke våget meg på strikk som det må klippes i... Uff!

    Nyt uken :D

    SvarSlett
  9. Kjempefin babydrakt. Denne står definitivt på lista over ting som må strikkast snart!

    SvarSlett
  10. SÅ kul! Har liksom tenkt at jeg ikke trengte den boka siden vi har en jente... Men det er jo så mange av modellene som er superfine til jenter også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Boken er like mye jentestrikkeboken som guttestrikk, tror jeg kunne brukt alle modellene på frøknen her :)

      Slett
  11. Den var veldig fin,da...og veldig fine bilder!

    SvarSlett
  12. Veldig fin babydrakt og fin hue! Har også ei mor, som når ho er på besøk, strikkar i rekordfart og overlater det kjedeligaste til meg, nemleg å feste trådar ;)

    SvarSlett
  13. Nydelig babydrakt i ein lekker farge. Heldig er han som kan pynte seg i denne :)

    SvarSlett
  14. Utrolig nydelig! Denne sommerdrakten har stått på lista mi en stund og jeg startet på første forsøk i forrige uke, men et stykke inn i prosjektet begynte jeg å mislike garnvalget og rakk opp igjen. Nå som du nevnte drops baby merino fant jeg et nøste i riktig farge i lageret, men er redd det ikke holder. Jeg tenker å strikke str 3 mnd og ser din veide 48 gram, tar jeg sjansen?

    SvarSlett
    Svar
    1. ojojoj hvis du tørr så ser du no i alle fall om vi strikker likt ;) Men du kan jo begynne og så se kor det går :) selene kan jo være smalere det sparer no litt tråd hvis det kniper ;)

      Slett
  15. Nydelig liten strikkedrakt! Flott med den nøytrale fargen som gjør at den passer til det meste.

    SvarSlett
  16. Kjempesøt drakt!! Og genialt prosjekt for å minske litt på restegarnshaugen... ;)