fredag 7. februar 2014

Ny favoritt !

Nødvendighets strikk må til når luen som ullprinsessen har brukt i mange måneder, en tynn djevellue strikket i baby merino, både er litt tynn og litt liten. Valget falt på den tykkere varianten i babystrik på pinde 3.5-4. Garn valget var enkelt, jeg hadde to nøster med "burgunder" karisma (48g) igjen etter at jeg hadde kapret de beige nøstene til et panikk prosjekt i november. Tips: den blir noe stor i størrelsen når en strikker med karisma, jeg valgte p 4. Jeg strikker også snorene noe som gir luen både et penere utseende og gjør den bedre i bruk (personlig smak selvfølgelig)

 
Fargen passer utmerket til den grønne ytterjakken og ny lue kan avvente en stund til. Jeg syns denne fasongen er så fin til henne, men hvor lenge kan man egentlig ha på dem slike luer? Noen mener det er en "baby fasong"? jeg synes personlig at den kan brukes mye lengre! 
 
Stine


25 kommentarer:

  1. Kjempefin ble den, like de rillene som du hadde lagt inn i strikkingen, fin farge og båndene blir alltid finest når en strikker de. :-) Ha ei flott helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Rillene er med i mønsteret, syntes de gav en fin effekt :)

      Slett
  2. Så fin den ble. Vet du, jeg bruker fremdeles denne type lue til min gutt og han er ikke baby! Det er så godt når lua går ned i panna og så er de jo fine. Jeg liker også strikket snor best. De holder seg fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at det ikke bare er jeg som liker de selv på litt større barn ! :D

      Slett
  3. Helt enig med Strikkepause, jeg har ikke tenkt å slutte med denne fasongen med det første. Varm i panna og varm godt nedenfor ørene og innpå kinnene, win!

    SvarSlett
  4. Nydelig lue i herlig farge! Kjekt å få tips til favorittluer:) Jeg har enda ikke skaffet meg dette heftet... Jeg synes også disse luene kan brukes mye lengre!

    SvarSlett
  5. Kjempefin lue! Eg er veldig glad i desse kyseluene, og skulle gjerne fortsatt brukt dei til jenta som er snart to år, men ho har funne ut korleis ho tar dei av seg igjen. Derfor har vi måtta gå over til balaklava istaden, sidan det er den einaste luetypen ho ikkje klarer å dra av seg. Men reint estetisk synst eg ikkje at ho har blitt for stor for slike luer.

    SvarSlett
  6. Den så deilig og varm ut, er enig i at fargen er fin, ha en fin helg, hilsen Beth

    SvarSlett
  7. Skrev ikke du noe om å roe ned strikking og konsentrere deg om skole/baby/annet for en stund siden?;) Synes det er godt med aktivitet her , og det gleder da bare meg! Du lager så mye fint så:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hysj! men joda ;) sant skal sies at genseren i forrige innlegg var strikket på i julen også bare fullført i januar, og den som strikker vet at en lue på pinne nr 4 i liten størrelse ikke er all verden med arbeid, MEN ja der er litt strikke tid :) En kanke gi seg helt ;)

      Slett
  8. Den lua er kjempefin! Og nydelig farge :)

    SvarSlett
  9. Så nydelig den var, Stine! Ha en riktig god helg hos dere!

    SvarSlett
  10. Den likte jeg, nydelig lue! Så utrolig fin farge også. Jeg faller lett for bllå/sjøtoner og bærfarger ;) Den fsongen er kjempefin syns jeg og sitter så godt på hodet, har ikke tenkt at det bare er forbeholdt små babyer ;)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  11. Den var fin, nydelig farge også:) kjekt med tips om gode plagg! Personlig synes jeg denne typen luer passer babyer og små barn, grensa for meg går kanskje rund 1,5 år hvis jeg skulle gjette - men det blir nesten bare et forslag i løse lufa. Det viktigste er jo at du selv er komfortabel med den, og når den er en favoritt så ville jeg bare kjørt på så lenge du føler for det! :)

    SvarSlett
  12. ...og jeg mente selvølgelig rundT og lufTa (mon tro om t-en min er i trassalderen?) ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. En skakke tulle me trassalderen ;)

      Slett
  13. Veldig fin! Jeg har heftet her også, men kommer ikke videre fra heftet med pinnenr 3 :) Men denne lua skal jeg prøve.

    SvarSlett
  14. Kjempefin farge, jeg er veldig glad i den luemodellen - morsom å strikke, og fin og god på :)

    SvarSlett
  15. Her skulle du hatt en "liker"-knapp. Jeg har ventet med å kjøpe heftet pga jul/bursdag. Men siden disse dagene nå er over, var det på tide å springe til butikken - også var de utsolgt! Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves:) Denne lua skal definitivt strikkes. Digger fasongen! Og nydelig farge! Hvor lenge en bruker dem er vel litt smak og behag? :)

    SvarSlett
  16. Fin lue, og den sitter kjempegodt på!

    SvarSlett
  17. Kjempefin lue i den nydeligste fargen! Jeg synes heller ikke disse bare er til baby. De sitter godt på, og det må jo være veldig praktisk når ungene blir mer aktive. Bruk lua så lenge du vil du!:)

    SvarSlett
  18. Kjempefin lue! Herlig farge:-) Jeg sier som Lisa - bruk lua så lenge DU vil;-) Her i huset brukte vi slike luer til ungene var rundt 2 år - da ble det mer praktisk med andre typer luer.

    SvarSlett
  19. Åhh så fin denne lua ble - og i en skikkelig herlig farge. God strikke-uke!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...