torsdag 13. februar 2014

Her strikker jeg....

Det er gått en liten bølge over strikkeblogger med visning av hvor en strikker, fine flotte strikkekroker er vist frem og ikke minst ryddige! Men hvor strikker jeg da?

Før strikket jeg mange plasser, men etter som jeg ikke har så mye dø-tid ute av huset lengre så blir strikkingen ganske konsentrert til sofaen. Jeg har en kurv med de pågående prosjektene, denne er plassert innerst i et hjørne i spisestuen, opp på en stol, trenger jeg forklare hvorfor? ;) I den har jeg pinner og garn som har en liten pause. Det nye som er tatt frem er en stoffveske, kjøpt i Kenya for å ikke bli tatt for å være alt for mzungu! No mzungu gav billigere priser ;) I vesken har jeg pågående strikk, mønster og alt det nødvendige for å strikke det jeg holder på med. Den inneholder en del annet rot som tilfeldigvis havner ned i den for at det ikke skal bli spist opp.

Vesken må ligge på den siden av sofaen hvor bordet blir dyttet inntil, og ikke minste er det pyntet etter alle kunstens regler! Mindre er mer? er ikke det en stil, det er vel den vi er inne i nå ;) I vinduet ligger to barselgaver som mangler knapper, mange små søte som kommer og de trenger vel ull? Må bare nevne den fine lekegrinden som pleier å romme alt annet enn en unge, hvorfor har vi den enda egentlig? Resten av garnlageret og de andre bøkene er fint plassert på kontoret mitt. Litt skummel plass å ha alt ettersom det er der jeg sitter å skriver på bacheloren min, hittil har det gått helt fint, ikke så mye inspirasjon til at jeg strikker i stede for å skrive, men hvem vet når jeg blir sittende fast i et kapittel ;)

Hvorfor er hennes krok så mye større enn min?

Stine

16 kommentarer:

  1. Rent og pent:D Jeg tror jeg har begynt å trives i kaos, for ryddig er det lang fra hos oss. Er vel ikke rotete egentlig, heller ikke møkkete...men bare litt kaos til tider:) Jeg og ungene )3,5 og 5 år) går jo hjemme å venter på barnehageplass (snart skole). Så, da er det sånn det er!:D

    SvarSlett
  2. Se der ,ja! Moro å se flere strikkekroker! Ser at behovet her ennå er å ha ting i høyden, hehe!

    SvarSlett
  3. Fin strikkekrok! Liker mzungu-filosofien (har en mamma som jobber mye frivillig i Kenya), og veska var veldig fin. Jeg har flere flettekurver derfra som rommer strikketøy når jeg skal ut av huset :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Artig :-) kunne godt tenkt meg en tur tilbake!

      Slett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. (Eg skreiv ein feil, men eg prøver igjen:)
    Tusen takk for titten! Eg vart spesielt nysgjerrig på å vite meir om den kenyanske veska di, og historia bak. Kanskje du kan starte ein oppfølgings-serie med "her er strikke-veska mi"...?

    SvarSlett
    Svar
    1. Flere som likte den så kanskje den må forklares nærmere ja :-)

      Slett
  6. Så fin krok du har! Og nydelig den veska var, jeg elsker de afrikanske mønstrene og fargene;) Kjek å få se andres strikkekroker:)

    Ha en flott dag videre!

    SvarSlett
  7. Så koselig å få en titt i strikkekroken! Herlige veske du har til strikketøyet!

    SvarSlett
  8. Koselig strikkekrok, ja det er rart det der med lekegrind, tredje ungen og første gang vi har grind. Men det er jo en grei plass å oppbevare leker i..... ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi fikk grinden brukt, va veldig grei i noen mnd nå brukes den kun til kortere oppbevaring av frøknen når en må få gjort noe hehe

      Slett
  9. Så kjekk strikkekrok du har og for en fantastisk fin utsikt dere har fra vinduet.

    Vi kvittet oss med lekegrinden like før jul (og har absolutt ikke savnet den).

    SvarSlett
    Svar
    1. Den utsikten ja... med tanke på at vi bor på en øy og er en av de få på øyen som ikke ser havet så kan eg vel ikke si meg så fornøyd ;)

      Slett
  10. Det er så koselig å se alle strikkekrokene rundt omkring!
    Ja, det er rart med barneleker, de opptar plass både her og der. Vi må nok bare kreve vår plass vi også, sånn som ungene gjør :)

    SvarSlett
  11. Kjenner meg igjen, her er det leker egentlig over hele stuen, og jeg har trekassa med strikke og hekleprosjekter ved siden av sofaen, og det er ikke sjelden lillegutt sitter oppi der.. pinner og kroker måtte evakueres opp på bokhylla.. =) Ha en herlig helg! HilsenM

    SvarSlett
  12. Koselig å se strikkekroken din også:) Likte også veska di, den var frisk og fin!