fredag 14. februar 2014

Han vant!

Dette bilde viser nok best fargen.
En kan vel aldri si at ullpappaen er den store vinneren når det gjelder ullklær her i huset, med ingen plagg i fjor smeller jeg til med en lue helt i begynnelsen av året! Garnet er vellagret, det blir beste sort av slikt! Kjøp engang for alt for lenge siden med nettopp det formål om å bli en ribbestrikket lue til karen i huset. Sparket bak fikk jeg når garn til en ny lue ble handlet inn, kanskje den luen blir min nå når han fikk denne ;) *hysj*


Fargen har han delvis valgt selv, med delvis mener jeg at han var enig i at det var en fin farge og enig i at han kunne bruke den. Hadde valget vært hans ville nok luen vært grå (som de andre luene han eier). Ribbelue ble det av den enkle grunn at han har fått en slik lue av tanten, luen er han glad i, men den er 2 cm for kort og han driver å drar i den for å få den til å gå ned over ørene. Denne er da prøvd på etter hvert og strikket slik at den går over ørene. Tilbakemeldingen tyder i alle fall på suksess "akkurat passe stram på hodet, gikk godt ned over ørene og passe tykk", hva mer kan man ønske? Luen ble straks tatt på.


Mønsteret har jeg funnet hos frk snupp, syntes i begynnelsen av fellingene ble litt rare men det gikk seg til og syns de ble helt grei til slutt :) Strikket i merino extra fine (71g) fra drops på pinne nr 3. Raskt og greit prosjekt som ble tatt godt i mot. Satser på at pinne nr 3 vil gjøre at garnet ikke vil sige og luen beholder formen, ser at andre strikkere gjerne kommenterer at garnet er deilig til luer men gjør seg dårlig i fasongen etter litt bruk.

Stine

12 kommentarer:

  1. Han ble endelig den heldige;) Den ser kjempeefin ut og passer jo perfekt! Mannen her i huset har også bare fått en lue, har planer om en genser til ham til høsten.

    Ha en fin fredag!

    SvarSlett
  2. Er det ikke rart med mannestrikk, at det er noe vi utfører så skjelden, at både de og vi føler oss som vinnere når gutta endelig får et ullplagg? Årgangsull er slett ikke å forakte!

    Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Og for en koselig strikkestue du har! God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe sant så sant, men ska sies at eg spørr ofte ka han ve ha men ingen ønsker

      Slett
  3. Tøff lue! Mulig mannen her i huset også må få seg en ribbelue ;)

    SvarSlett
  4. Flott lue! En sånn en kunne nok min også hatt:) og her blir det også helst grå eller sort, men blått kaaaan gå, dersom jeg argumenterer godt nok ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja mye grått, men kjekt me litt mer farge :-)

      Slett
  5. Jeg syntes fellingen ble stilig.
    Mannen min er redd ull men fikk lyst til å strikke denne til han

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er merinoull, det kjennes ikke ut som ull hvis det e det han ikke liker, 100% kløfritt :-)

      Slett
  6. Mannen her i huset har fått en hals, sokker og en mariuslue. Sokkene ble brukt uka de ble strikket, halsen blir brukt av meg:P Genseren ligger fortsatt urørt i skuffen...Ikke så kaldt i år...Jaja, nå blir det en stund før han får noe mer. Ungene ligger også langt ned på lista her, stakkars små. Mye garn forsvinner ut av huset...
    Uansett: Luen ble fin! Håper det holder seg da, merino x fine mister fort fasongen...dumt når det er så utrolig deilig og behagelig!

    SvarSlett
  7. Jeg gratulerer mannen som vinner !! Håper premien blir til så stor glede at han tar flere lodd;)

    SvarSlett
  8. Gratulerer så mye til mannen! Flott lue!:)
    Min kjære har også fått i lue i samme garnet, og jeg har en selv. Min har blitt veeeldig slaskete, men hans trekker seg fint sammen i vask. Så hos oss blir det nok jeg som får lue...;)
    Dette mønsteret var veldig fint på herrelue synes jeg. Takk for tips!

    Ønsker deg en finfin dag Stine:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...