mandag 24. februar 2014

Ego(n) møter Bella

Førjulspanikken, noen som kjenner den? Jeg vil kalle oss gode bekjente. Skulle gjerne øst ut av meg med fryd over at jeg har begynt på årets julegaver, eller som sannheten er så har jeg nettopp avsluttet det som skulle være en i fjor. For hva skulle jeg gi til de to jentene på 12 år som jeg og herren er fadder til, en hver, tilfeldigvis på samme alder. Jeg fant ut at det måtte bli bellavotter, ikke hadde jeg lyst å strikke dem, men jeg tenkte at det måtte falle i smak hos to jenter. Halvveis gjennom første votten kjøpte jeg ulltrøyer til begge jentene, godt med alt som er ferdig!


Vottene ble strikket litt mer på for jeg kunne vel ha dem selv, julen kom og de ble ikke med på juleferie, januar kom og de ble lagt fint ned i strikke kurven min. Februar kom og de burde bli ferdig, helt tullete egentlig, ikke mye som manglet! Og tata! Votter til meg selv, sååå fine og så gode! Tuppen på siste votten er strikket to ganger *klappe meg selv på skulderen* de var ikke helt like og det var rett før jeg tenkte "sjitlagå" de er bare til meg, men bare? jeg er da ikke bare? Burde ikke jeg får noen votter som er make? Jo så herlig sta er jeg at vottene mine skal være helt make, ingen feil på tuppen! Og ikke minst et prosjekt ferdig til meg selv i februar også, kanskje jeg må fortsette trenden ;) Slår et slag for egostrikking!


Strikket i Lima (67g) fra drops på pinne nr 5. Strikket ikke den lengste modellen, kjekt med mønster en kan velge litt selv :) Egentlig kjekke votter å strikke, når man først har lyst, strikking er lystbetont i min strikkekurv i alle fall :)

Stine

9 kommentarer:

  1. Ser deilige ut! Hvor mye lima gikk med? Jeg fant noe i kurven jeg trodde var lima, så jeg handlet inn ett til da. Men det er nok ikke lima gitt, så nå har jeg to ulike i to forskjellige (nesten like) farger. Frustrerende...

    SvarSlett
    Svar
    1. Åj pleier alltid å skrive det nettop for å vite slikt hehe gikk med 67g men jeg har en ekstra flette før jeg felte til tommel for de ble litt korte :-)

      Slett
  2. Veldig fine votter, ser ut som de sitter godt på hånda! Det er ikke alltid det blir slik man planlegger, men kjekt at du fullførte. Dette ble jo herlige egovotter!

    SvarSlett
  3. Haha, akkurat det samme skjedde her! De ble nesten ferdige før jul, manglet bare tuppen på den ene votten, men fordi jeg strikket den med ekstra mønster ble de ALT for store, og dermed ikke godkjent til å gis bort i julegave :) Så nå er de endelig ferdige, og har fått jobb som frossne-trille-barnevogns-fingre-varmere :) Kjempefin farge du har valgt!

    SvarSlett
  4. Bellavottene er og blir fine. Jeg har strikket et gi-bort par, men har planer om et ego-par jeg også. Stas å lage noe til seg selv i blandt også. :)

    SvarSlett
  5. Nydelige votter :) Veldig fin farge også! Hurra for alt som blir ferdig :)

    SvarSlett
  6. Ha ha "Halvveis gjennom første votten kjøpte jeg ulltrøyer til begge jentene, godt med alt som er ferdig"!

    Fantastisk!

    De ble så absolutt fine, så det var flott du endelig ble ferdige med dem :-)

    SvarSlett
  7. De var veldig fine, jeg elsker fargen! Ha en fortsatt herlig strikke uke hos deg!

    SvarSlett
  8. Så fine ♥ jeg har virkelig lyst på sånne til meg selv, men jeg finner ikke tiden..
    - og med det milde været vi har nå så trenger jeg de jo egentlig ikke akkurat nå heller, hihi

    klem

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...