onsdag 22. januar 2014

Sånn nesten en badedrakt ?!


Hva er det du har strikket fikk jeg spørsmål om, det ser ut som en badedrakt. En badedrakt fra 50-tallet hvis han skulle være mer nøyaktig, men jeg er ikke så nøyaktig og er kjempe fornøyd med shortsdrakten til ullprinsessen! Hun freser rundt hele dagene og med kaldt gulv er dette den perfekte lekedrakten, og at den er utrolig nusselig er bare et pluss!


Modellen er fra guttestrikkeboken som igjen har hentet den fra et gammelt hefte. Jeg strikket den i drops alpakka (100g), er dessverre ikke sponset av drops selv om strikkingen min gjør et innhugg i lageret deres *kremt*. Jeg strikket den på pinne nr 3, begynte på pinne nr 2,5 som anbefalt men syntes det ble for tett. Strikke største størrelsen (12mnd) og minien har enda en del å gå på. Knappene er festet et godt stykke bak på ryggen slik at den kan brukes og knappene bare flyttes etter hvert. Litt uvanlig å ha de på ryggen, men noe så genialt! Ute av syn ute av sinn, enn så lenge!


Denne har vært i bruk en stund jeg er bare så utrolig treg på å ta bilder om dagen. Med minien, skole, familie, husarbeid og andre "plikter" så blir bloggen nok litt forsømt de neste 6 mnd, håper de som følger meg ikke glemmer meg helt, jeg lover å komme sterkere tilbake etter sommeren :) (litt vil det nok dryppe inn her)

Stine

23 kommentarer:

  1. Nydelig! :) Ikke en badedrakt i det hele tatt, en perfekt lekedrakt i lilla. Virkelig til å spise opp i den fargen :) (Og når det er sagt var badedrakter på 50-tallet verdens fineste, eller hva? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig fornøyd med fargen :) Og enig med badedraktene, de skjønte det før ;)

      Slett
  2. Åååååå - skjønn! God ide til å få bruk opp litt alpakka!

    SvarSlett
  3. Så morsomt å se "guttestrikk" på jenter. Passer jo like fint til begge kjønn :) Denne "badedrakten" ble i alle fall helt nusselig :)

    SvarSlett
  4. Så fine farger du har brukt. Det frister å strikke denne etter å ha sett dette innlegget her :)

    SvarSlett
  5. Herlig varmende skjønn liten sak! Supert med knappeflytt, varer mye lenger da;) Og for disse små som helst kryoer må det være tettsittende og ikke henge seg opp noe sted, så brukervennligheten på denne må jo være opptimal??

    Masse lykke til med et travelt halv år! Du dukker opp i bloggrollen når du er innom, så vi sees sånn innimellom;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja er veldig fornøyd med passformen, absolutt et bruksplagg :) Takker for lykkeønskningene det trengs! Nye utfordringer, men en kjekk hverdag! :D

      Slett
  6. Fin var den, og så deilig et plagg - varmer godt på de rette stedene den der! :-)

    SvarSlett
  7. Så søt drakt:-) Må si at det er jo et superpraktisk plagg til småttiser som freser rundt på gulvet!

    SvarSlett
    Svar
    1. Meget praktisk! Hadde hun ikke begynt å bli så stor skulle vi fylt lageret med flere slike! :)

      Slett
  8. For en herlig shortsdrak, søte fargert! Nå har jeg så lyst til å gå på nett og bestille denne boka, men må nok smøre meg med tålmodighet enda litt lenger til bursdagen er overstått.
    Lykke til med det hektiske halvåret du har foran deg, skal nok følge med når det kommer innlegg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah, ja du får krysse pinnene for den boken er en liten skatt :)

      Slett
  9. Næmmen, for et utrolig skjønt plagg til den fine lille jenta di! Slett ingen badedrakt, men som du sier: en riktig så søt lekedrakt:) ...og så sinnsykt frustrert man kan bli av den ordbekreftelsen.. 3 ganger har jeg forsøkt nå - uten hell :( mon tro om jeg får publisert snart?!

    SvarSlett
  10. Så skjønn den var, fine farger! Jeg følger deg vider. glemmeer ikke en så fin blogg;)

    Lykke til videre!

    SvarSlett
  11. Den var fin. Og ser veldig brukervennlig ut. Lykke til med skule og alt det andre du skal fremover.

    SvarSlett
  12. Denne ble jo bare supersøt! Og veldig fine farger! :) *skriver opp på strikkelisten*

    SvarSlett
  13. Gurimalla så søt!!! Skjønner godt at den blir mye brukt ja!:)
    Takk for inspirasjon! Det er sååå mye fint der ute!!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. ALT for mye fint, strikkelisten vokser mens strikketiden krymper ajajaj!

      Slett
  14. Skjønn body (høres det bedre ut?) og veldig praktisk når de kryper rundt!

    SvarSlett
  15. Skjønneste plagget på slike små vidunder!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...