fredag 3. januar 2014

Du vet... tynnesokker Stine ?!

"Du vet de tynne sokkene, de med hjerter på som eldste jenten fikk når hun var liten? De er så gode, sånne ønsker vi" Åh for sikkert tredje gangen jeg spurte venninnen min hva de ønsker av strikk så kommer disse tynne sokkene jeg strikket å hjemsøker meg igjen. For de ble strikket den gangen jeg kun kunne strikke sokker, den gangen sokker var en glede å strikke og jeg kunne fylle dem med mønster og annet knask. Vel den tiden er ikke helt der enda, men jeg viste dette sokketøvet ville komme ut gjennom telefonen, atter engang, når jeg var så dum å spørre hva venninnen ønsket.

Fargene ble helt feil som vanlig på denne årstiden, de mørkeste har en nydelig lilla farge.

Jeg sukket dypt, drooo litt på ordene før jeg lovet om ikke annet et par leggvarmere til hver. Jeg fylte lovordene med fine ting om leggvarmere og la til på slutten at det er kun to uker til jul. Jeg la på telefonen, sukket og fortalte ullpappaen atter engang om disse sokkene hun ønsker til sine to håpefulle. Jeg fant frem garn, hun ønsket lilla eller grå, det måtte bli striper om ikke jeg skulle gå lei, men så var det denne strikkesamvittigheten min da, den som egentlig innerst inne viste at hun har spurt flere ganger etter disse sokkene, jeg viste at det måtte bare bli sokker.


Heldigvis var det ikke langt med en rett en vrang, fordi de sokkene hun er så glad i har ikke det, de har en liten kant oppe før det er rett strikk, gleden var stor, rettstrikk går mye fortere og med striper gikk det overraskende greit. Begynte på de største for å bli ferdig med de lengste først. 48 gram Silja til et par i 26/27 og 37 gram til paret i 22/23. Sokkene kom i pakken sammen med sløyfepannebåndene, måtte hun elske meg høyere enn noen sinne !
 
Stine

13 kommentarer:

  1. Så grei du er! De ble sikkert veldig glad for sokkene. Jeg strever litt med sokker- det er så mye annet jeg heller vil strikke....og så har jeg fremdeles en fantastisk sokkestrikkende mor....Men det står øverst på ønskelista hos mange ja:) og så ble de jo veldig fine!

    SvarSlett
  2. Hehe, sånn går det når man spør;-) Sokkene ble veldig søte da, og de blir nok vel verdsatt av mottakeren! Ingenting er bedre enn at hjemmestrikken man gir bort blir brukt:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja de er så flinke å bruke det jeg strikker så er veldig kjekt å strikke til de :)

      Slett
  3. Ja sånn er det.. Men så gir det jo en ekstra god følelse å bli ferdig med de da:-) Også vet du at de blir godt mottatt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Var veldig kjekt å gi denne gaven :)

      Slett
  4. Hihi, morsom lesning! Det er nesten som jeg ser deg for meg ;) Godt det gikk greier enn forventet, de ble jo så fine! Og nå er du vel superpopulær ;)

    SvarSlett
  5. Godt nytt år!! Flotte ble de, de kommer til å varme både mammaen og jentene;) Jeg endte også opp med sokkestrikking da jeg spurte etter julegave ønsker… Og enda flere nå når jeg spurte etter ønsker for bursdag i januar… Så her strikkes det også sokker!!

    SvarSlett
  6. Godt nytt år :)
    Sokkene ble skikkelig fine:)

    SvarSlett
  7. God nytt år. Fine sokker! :-) Har så lyst å lære å strikke sokker, men det ser litt vannskelig ut.

    SvarSlett
  8. Så kjekt med noen som ønsker en gave så sterkt! Lite er så gøy som at mottakerne bruker gaven igjen og igjen - da får vi bare bite i oss noen traumatiske sokkestrikkeøyeblikk ;) Fine var de, råsa og lilla er vel ikke feil heller!

    SvarSlett
  9. Vi gjøre alt for å glede andre:) Jeg lover også, snakker om strikking til folk..og de ønsker seg alltid sokker. Og jeg er dum nok til å si at det tar jo ikke lang tid, hvilke farger ønsker du...og slikt tull.. Men nå, nå får jeg passe munnen:P Nå har jeg nok å gjøre!:) Listen er som vanlig lang på nyåret:P

    SvarSlett
  10. Veldig søte sokker:) Er på jakt etter gode sokkeoppskrifter for å bli kvitt litt av garnlageret

    SvarSlett
  11. Fine sokker, men fusj så kjedelig å strikke slike plagg!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...