torsdag 12. desember 2013

Individualismen har nådd strikketøyet !

Noen ganger sitter en der, et raskt julegave prosjekt skal på pinnene og motivasjonen til å starte er ikke akkurat helt tilstede. En sitter der litt å tvinner tomler mens en tenker på det en egentlig har lyst å strikke og hvilke farger dette skal få så lenge julegavene kommer av pinnene. Men så tar man seg gjerne et dykk på ravelry, et mønster en har merket seg popper opp og plutselig var det Cliff hat som stod på menyen og Cliff hat ble det!

La opp som anbefalt, men droppet en mønster rapport for å ikke få den så stor. Enkel og rask å strikke, en annen flott ting med denne luen er at en kan bruke litt rester! Er ikke tunge plagget, men 71 gram med Rubin fra gjestal har forlatt lageret.

Mannen var så som så til mønsteret helt til jeg ikke hadde strikket den i samme farge som på bilde han ble vist, ja tenke seg til at en kan velge fargene selv da du! Individualismen har også nådd oss strikkere, og med et garn-orama der ute som ikke ligner grisen, ja det kommer da tross alt fra sauer, så kan vi stupe ut i fargehavet og plukke akkurat det vi har lyst på så lenge lommeboken er med på ideen. I fjor fikk denne karen et Marius pannebånd og den gangen ønsket han nøytrale farger så nøytrale farger ble det også denne gangen.

Men over til ullpappaen som ikke er så begeistret for mønster og spør aldri om å få noe, han ja, tenke seg til at han og hadde lyst på en slik lue! Ønsket er notert, men ikke satt i live enda siden andre julegaver måtte se dagslys først. Det burde vært en ekstra to timer i døgnet for oss strikkere!

I dag er vi ikke bare nærmere jul, jeg er også en dag nærmere å reise "hem igjen te Bergen!". I helgen "bærer det av sted mot drømmeland", og vi er klar for en lang og koselig jul i byen med stor B !

Stine

12 kommentarer:

  1. Stilig lue,og med det garnet blir det jo rimelig og. Flink du.
    Klem

    SvarSlett
  2. Oj, denne var fin!! Den tror jeg også min mann kunne likt:-) Han er også av typen som ikke liker for mye mønster og farger.

    Kos dere masse med juleferie:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Var rask og strikke også, må nok bare surre meg til å strikke en til :)

      Slett
  3. Den var stilig! Likte fargene du valgte:) Veldig enkel, men allikevel effektfull. Jeg mått lagre oppskriften selv;)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Denne lua er så fin! Likte fargene du har valgt. Mønsteret har jeg lastet ned for lenge siden, kanskje på tide å strikke den. Blir lettere å finne fire farger som passer i farge og tykkelse, enn fem farger som er i mønsteret. Lurt!

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Fikk nesten lyst til å strikke en til min kjære....;)

    Kos deg masse i fine Bergen i julen!:)

    SvarSlett
  6. Kjempefin lue! Kanskje jeg skal lage en slik til mannen min også..

    SvarSlett
  7. Finfin!! Og gjett om jeg er enig i dette med to ekstra timer i døgnet, da - da kunne vi fått til bra mye;) ..evt fått et par ekstra timer med søvn, fordi vi allerede har for mye strikking på planen;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har et meeeeeget godt poeng der ;)

      Slett
  8. Denne lua er skikkelig kul - fine farger du har satt sammen. Ønske deg og dine god jul heme i Bergen - og kos deg med kose-strikke-prosjekter fremover - godt jobba med julegavene!