torsdag 5. desember 2013

Greit å ha litt å velge mellom??


I dag har snøstormen danset rundt huset, vi har vært på 8 mnd kontroll ellers prøvd å holde huset, ja hele 8 mnd er forsvunnet som ingenting! Det første plagget jeg strikket når ullprinsessen ble født var en bella tunika/kjole som faktisk passer enda, bare nå som vest. Jeg syntes hun måtte ha et nytt Bella-plagg, denne gangen ble det en genser, ikke det at hun mangler ullklær *kremt* men det er kjekt å ha litt å velge mellom, er det ikke? Og siden ullprinsessen motsatt fra sin mor er lang så har vi bommet litt med garderoben, vi trodde 74 var en størrelse en brukte lenge, så feil kan en ta! Med sine 73,5 cm kan en vel si at en må strikke for å holde klesbeholdningen ved like, men det er vel intet minus? nå mååå jeg jo på en måte strikke, woop woop!



Det ser ut som genseren falt i smak hos ullungen! Denne gangen, som mange andre, falt valget på baby merino fra drops (124g), etter jeg var kommet et stykke kom det frem små svarte flekker i strikketøyet, mamma mente det var fra maskinen. Jeg la den i bløt før jeg kjørte den en runde i maskinen og heldigvis var det ingen små flekker når den kom ut :) Jeg ble veldig fornøyd med fargen og knappen i nakken er genialt med en liten gnafse-på-alt-i-huset der knapper er en stor favoritt, de to tenne gnager på ALT! Strikket 9-12 mnd, ser jeg burde strikket litt mer lengde på bolen, men ermene har hun en del å gå på enda. Tror denne lange jenten trenger litt smalere gensere med tiden hvis ikke tendensene snur, notat til mor.

Håper alle koser seg i førjuls tiden, det gjør vi!
ps! Fargen er vanskelig å få frem, og i dårlig vær, ingen utebilder.

Stine

Tips: For en liten stund siden skrev jeg om favorittbuksen som jeg var usikker på om var fasongen eller garnet jeg hadde vært så glad i og jeg kan med glede fortelle at det er fasongen! Buksen brukes masse! Må nok ha den i en størrelse større også :) Så nøstebarnet sin sparkebukse med fot, bare strikket uten fot, anbefales på det varmeste fra denne ullmammaen i alle fall :)

18 kommentarer:

  1. For ei skjønn snuppe! Fin genser og ribbebukse var det også. Er helt enig i at sparkebukse med fot uten fot er et ypperlig plagg, vi har to og de brukes nesten ihjel. En kan aldri få nok ullplagg, det er kjekt å ha litt å variere med (iallefall hvis en har en gulper som min 9måneders er). Plutselig passer ingenting og da er det greit å ha litt ekstra liggende :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint strikk og baby :) Den nøstebarnbuksa må jeg ha i baktankene neste gang det skal strikkes sparkebukse!

    SvarSlett
  3. Kjempesøt snuppe! Bella er superfin, jeg gleder meg til å strikke en til tantebarnet på seks år som ønsker seg en i blått. Fin til store og små.

    SvarSlett
  4. Ååå så stor og fin ullprinsessa er!:) Nydelig i Bellagenser♡ Her har det blitt tre Bellatopper, og flere plagg med dette mønsteret blir det garantert!
    Kos dere videre inne i snøstormen:)

    SvarSlett
  5. Snakk om sjarm! Skikkelig skjønn snuppe du har. Bella er også veldig fin. Den står på min liste også. Men nå har alle julegavene som ikke er ferdig ennå rykket forbi....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi er stor sjarmert ;) De julegavene de julegavene..

      Slett
  6. En søt genser og en søt jente. Man får aldri for mange ullplagg.

    SvarSlett
  7. Å, for en fin bellagenser og nydelig ullprinsesse! Det bladmønsteret er virkelig flott:-)

    Enig med deg i at sparkebuksen til Nøstebarn (uten fot) er helt super! Vi brukte den masse til minstemann her da han var baby.

    SvarSlett
  8. Søt genser og ei søt jente :) pent mønster, og dette garnet er helt skjønt

    SvarSlett
  9. Heisann. Eg er imponert, du er jammen flink, så mange fine plagg!! Her i heimen er også ullplagg favoritt til prinsessa på 9 mnd, men eg deler desverre ikkje samme ferdigheitane som deg når det gjeld strikking. Akkurat no er det heilt genialt med ullvest når gradestokken kryp nedover og ullshorts/brillebukse når vesla sitt mykje på golvet. Søkte litt på nettet, og da dukka din blogg opp. Hr derfor eit lite spørsmål, du strikkar vel ikkje på bestilling?? :)

    mvh. Linn

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Linn! Jeg strikker nok ikke på bestilling, MEN det finnes mange flotte folk på blant annet epla som selger mye flott :)

      Slett
  10. Så fin! Hun er så heldig som har en så strikkeflink mamma:) viktig å ha mange plagg å variere i, jeg støtter deg fullt og helt der!

    SvarSlett
  11. For en skjønn solstråle! :) Og veldig fin bella også.

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  12. Viktig å ha noe å velge mellom ;) Fin Bella og fin jente :)

    SvarSlett
  13. Så nydelig genser og jente! :)

    SvarSlett
  14. Vedig flott genser. Får ønske dere god nytt år i strden for god jul, for den er jo snart ferdig. Kos deg masse med prinsessen.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...