onsdag 25. desember 2013

FWSS - en julekopi


Da var aften over og vi kan kose oss med julefreden, gavene er åpnet og julematen smakte godt som alltid. Ullprinsessen åpnet gaver hele dagen for å komme i mål til kvelden. I år var vi litt utradisjonell å sendte julehilsen via nrk sin julegudstjeneste, for de som så den var minsten med i vill vinking til familie og venner ;)


Og siden gavene er åpnet kan det dryppe inn litt flere julegaver her på bloggen. For denne julen ble en lue jul, har lenge sett på frksnups sitt mønster på FWSS- luen en skamløs kopi, denne julen måtte det bli en slik lue, og når først en var kommet av pinnene så ble det tre til. Luene ble strikket nesten etter mønsteret, la opp 120 m på pinne nr 3 med enkel tråd alpakka fra drops. Strikket ca 20-21 cm før jeg felte som i oppskriften.

 
Det ble to blå og to lilla luer, rett før den ene lilla havnet i min egen lue haug, men fornuften tok meg, den var ikke min, det var en julegave. Under treet havnet de, så håper de kan varme noen hodet i året som kommer.
 

Skulle lenge ta bilder, men desember på Sunnmøre var en lettere luftig opplevelse kan man vel si. Det endte opp med bilde når de skulle pakkes inn og minien ble lettere forfjamset over hva disse store luene skulle på hennes hodet å gjøre. Titt titt leken var heller ikke lett ettersom hun drar ned luen og ikke opp, noe som første til lettere forvirring ;)

 
 
God jul!
 
Stine

12 kommentarer:

  1. Herlige luebilder!

    God jul til deg og dine Stine!

    SvarSlett
  2. Hehe - søte ullprinsessen din :) God jul til dere også. Jeg har også strikket denne som julegaver i år - stas å gi bort og stas å få tror jeg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja håper på det var stas :) ikke fått noen klager enda så ;)

      Slett
  3. De luene ser så gode ut. Begynte på en, en gang jeg også, men den ble aldri ferdig. Nydelig farge på den øverste luen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er det bare å gjøre den ferdig ;) haha sååååå lett å si for andre ;)

      Slett
  4. Søt liten frøken! Det ble flere slike juleluer hos meg også, så de må vel blogges etter hvert:)

    SvarSlett
  5. Søte ullprinsessen♡
    De luene er så enkle og fine. Flotte gaver!
    Fortsatt god jul Stine!:)

    SvarSlett
  6. For et herlig lite sjarmtroll du har, hihi! :)

    Supre luer det der. Har strikket noen av dem, men har benyttet dobbel tråd. Du er tålmodig med et nøste på pinner 3mm ^_^ Deilig garn iallfall og flotte farger.

    Stilig lue under her også, litt artig med ukjent mønster.

    Nyt romjulen! :)
    Eli Kristin

    SvarSlett
  7. Så flott lue! Denne oppskriften har jeg tenkt lenge på, kanskje jeg skal sette i gang? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare å legge opp! Vet ikke hvorfor jeg ventet så lenge med å strikke den for veldig greit mellom strikk :) Lykke til!

      Slett
  8. Godt nytt strikkeår! Så fine luer, og så kjekt at oppskriften kan brukes.

    SvarSlett
    Svar
    1. Åja den kan absolutt brukes :) Du er en knupp som deler! Folk var kjempe fornøyde med de nye luene.

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...