tirsdag 12. november 2013

Tidsklemme strikk!

Som julekvelden på kjerringen kommer noen ganger bursdagen til småtrollene på meg! Denne gangen var det bursdagen til eldste jenten til barndomsvenninnen min som jeg prøvde å utsette til nyåret, men slikt går ikke og jeg har meg selv å takke! Egentlig så hadde jeg tenkt å levere pakken sammen med julegavene siden jeg ikke så helt vitsen med å sende nå, for så å levere senere, MEN, så kom dette berømte men! Plutselig skulle mine foreldre komme på besøk og hvem tok ikke de med seg, jo min bestefar som tilfeldigvis er nabo med min venninnes foreldre! Henger du med?
 
Fargen er vanskelig å få frem men er beig/grå
Jeg fant i alle fall ut at her skulle det strikker sånn at han kunne ta med seg gaven slik at jeg ikke ble over en måned forsinket i denne leveringen. Jeg kastet meg rundt, fant frem det fantastiske heftet til Samsøe, børnestrik på pinde 3.5-4, ofret garnet til en genser og bukse planlagt til ullprinsessen, det finnes heldigvis mer garn i butikken!, og satte i gang med Bløde blade toppen i størrelse 6 år! Ja såpass størrelse må man ha når man blir 4 år! Phu håper de snart slutter å vokse!

 
Heldigvis går det rimelig fort unna med pinne nr 4 og karisma fra drops :) Toppen ble ferdig, knappen festet og hu og hoi bilder ble tatt i det ullprinsessen ble foreviget med oldebessen. 185 gram mindre i lageret, en gave mindre å tenke på, heldigvis har jeg sagt at det ikke blir noen store strikkeplagg til jul, det er forbeholdt bursdagene. Håper toppen faller i smak, den ligger enda i kofferten til min bestefar, men mammaen til denne jenten tviler jeg på at leser bloggen min ;)

Stine

19 kommentarer:

  1. Kjempefin! Likte godt den grå fargen og den røde knappen! Det kan fort bli litt stress-strikking når bursdag og jul kommer litt for fort på:)

    SvarSlett
  2. Takk for et supert tips, -vi skal i bursdag søndag og no veit eg ka eg skal sette på pinnen i kveld! Og som du ser eg eg må "ofre" garn til et anna prosjekt, men søndagen kommer fryktans fort ;o) Var veldig fin i grå!

    SvarSlett
  3. Denne ble skikkelig søt! Likte godt knappen til :)

    SvarSlett
  4. Det er kjekt å få unna noen av gavene man går å tenker på. Kjempefin topp!

    SvarSlett
  5. Skal si du var rask i å endre planene, og radk med pinnene. Toppen ble nydelig! Flott bladmønster og fin knapp. Og så koselig med familiebesøk også.

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  6. Denne var veldig fin :) Likte veldig god den røde knappen som kontrast!

    SvarSlett
  7. Herlig topp! Mye fint i den boka.

    SvarSlett
  8. Ser ut som du har hastestrikket med glans! Veldig fin topp :)

    SvarSlett
  9. Søt er toppen med den røde knappen og det herlige mønsteret.
    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  10. Veldig vellykket resultat av "panikkstrikken" da. Tenker den faller i smak. Og nydelige bilder av Ullprinsessen under. Jula er mye morsommere med barn! :)

    SvarSlett
  11. Utrolig hva man kan klare å trylle frem under litt press;) Kjempefin!

    SvarSlett
  12. Oioioi! Her går det unna!:) Noen ganger er det faktisk greit med litt press..!
    Toppen ble kjempefin!:) og jeg må nok kjøpe det heftet der også...;)

    Fin onsdag ønskes deg:)

    SvarSlett
  13. Wow, det var virkelig fin tidsklemmestrikk! Har også tenkt på å strikke denne i julegave til gudmorjenta mi - nå rykket den frem i køen gitt;-)

    SvarSlett
  14. Best under press er det noe som heter, og det stemmer nok også - vertfall i mitt tilfelle. Toppen ble kjempefin, må nok skaffe meg dette heftet :)

    SvarSlett
  15. Alltid greit å være tidlig ute;) Veldig søt den vesten ble! Og fint med en mer knall knapp til naturfarge:)

    SvarSlett
  16. Jeg blir så imponert over dere som strikker gaver - og fin ble den også!

    SvarSlett
  17. Kjempelekker! Også så raskt da:) herlig gave å få!!

    SvarSlett
  18. Har kjøpt garn til denne i dag, og gleder meg til å få den på pinnene :-)
    Din versjon ble kjempenydelig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne var kjekk å strikke! Gleder meg til å se din :)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...