lørdag 30. november 2013

Sløyfepannebånd


Kan verken skryte på meg at jeg følger med eller kan noe om mote, men noe drypper da inn her også ;) En ting jeg har lagt merke til er at det er mye sløyfer rundt om i klesverden om dagen og da måtte jeg jo prøve meg på litt sløyfe strikk. Google, min kjære venn er ofte brukt når jeg har en ide og trenger litt mer inspirasjon, også her ble det googlet og mange fine sløyfer dukket opp, absolutt anbefalt å prøve hvis en trenger noen ideer.


Resultatet ble tre sløyfepannebånd etter frifantasi, et ble litt smalt, men bredden er ikke noe problem å endre på. Kjempe raske å strikke og syntes sløyfen passer til små jenter. To av pannebåndene skal under treet til to søte søstre. Strikket de i Lima fra drops (86 gram til alle tre), krysser fingrene for at de ikke klør! Har ingen anelse om størrelsen på hodet til små jenter, har sett litt på andre oppskrifter, men håper jeg har truffet en størrelse 2-3år og en 4-5 år, er ikke store forskjellen mellom de, men tror ikke det er så stor forskjell i barnehoder heller etter det første året? Rop ut hvis min tankegang er helt på bærtur!



Tror nok ullprinsessen må ha et slikt til våren selv, heldigvis litt tid på meg for å strikke det ;)

Stine

8 kommentarer:

  1. Så fine de pannebåndene ble:-) God lørdagskveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Så søte! Har liten erfaring med størrelser på barnehoder, annet enn at jeg alltid blir overrasket over hvor store de faktisk er;)

    SvarSlett
    Svar
    1. ja disse passer nesten til meg ;) :/

      Slett
  3. Åh, så utrolig søte! Tror mine tantebarnjenter ville elsket disse!

    SvarSlett
  4. Tantesnuppa ønsker seg visst pannebånd, og det skal hun få, med sløyfe på!;) Tusen takk for inspirasjon! Knallfine!:)

    SvarSlett
  5. Så søte pannebånd :) Kjekt å strikke litt på gefuhlen iblant ;)

    SvarSlett
  6. Supersøte og en sikker vinner hos små prinsesser (og litt større)!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...