torsdag 7. november 2013

En liten nisse i hus

 
OOOOOOOOoooooooo jul med din glede vi ønsker deg snart velkommen! Merk deg snart, ikke helt enda! Men julen med små i hus blir en ny opplevelse og vi gleder oss allerede selv om ullprinsessen nok ikke vil skjønne noe som helst! Men jul med små i hus vil også si at vi kan gi julekort med noe annet enn katten på ;) Og som ullprinsesse så må man vel ha ullnisselue? strikket av ullmammaen, med litt små blikk og sukk fra ullpappaen, som tilslutt måtte innrømme at det ble veldig søtt med strikket nisselue !


La opp masker etter mønsteret for lue i et tilfeldig heftet og strikket litt etter mønsteret, litt etter hodet og litt etter noe jeg fant på nettet :) Luen er strikket i mørk rød baby ull fra Gjesdal, gikk med 57 gram, det sier vel seg selv at jeg har litt rester når jeg kjøpte 4 nøster? ups? *kremt* hadde tenkt å strikke i dobbelt garn, men men, har vel nok til en ny lue neste jul, hoho ;)

Siden julekortet ikke er sendt, det ikke er jul enda og siden det egentlig er luen og ikke ungen jeg skal vise her sååååå ble det to litt uklare bilder i dag ;)

To vrange har laget en kjempe fin modell for litt større hoder, den kommer nok på pinnene til neste jul!

Stine

14 kommentarer:

  1. Åh, så søt - både ullprinsessen og luen!

    SvarSlett
  2. Kjempesøt! Sitter akkurat og strikker på en lignende lue til lillebror ;) Finere motiv til julekortene finnes vel knapt! <3

    SvarSlett
  3. Så søt!!♡ Selvfølgelig må hun ha ullnisselue!!!:) Sikker på at det blir det nydeligste julekortet!:)

    SvarSlett
  4. Da ble det herlig julestemning gitt! Nydelig liten nissefrøken:) Klart en må ha rødlue på julekort!!

    SvarSlett
  5. Klart hun må ha hjemmestrikket nisselue, hun som er så heldig å ha en flink strikkemamma:) gøy å lese om knittingen din under, jeg synes absolutt at boleroen var fin jeg:)

    SvarSlett
  6. *smelt* for en nydelig liten juleullprinsesse! Kjempefin nisselue! :)
    Ha en fin søndagskveld.
    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  7. For ei skjønn lita nissejente, hihi. De er herlige de nisseluene der. Strikket to slike til mine yngste i fjor.
    Herlige bilder ♥

    Ha en fin dag! :)
    Eli Kristin

    SvarSlett
  8. Kjempesøt! Kommer til å bli skjønne på julekort!

    SvarSlett
  9. knuver@hotmail.com18. november 2013 kl. 10:37

    Nydelig, lager du på bestilling?
    I så tilfelle kunne jeg tenkt meg en , send meg gjerne en mail.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...