fredag 22. november 2013

Den store guttejentestrikkeboka?

Når tilfeldigvis Den store guttestrikkeboken dumpet ned i postkassen måtte det bli en stuttbrok på ullprinsessen min :) Hadde egentlig ønsket boken til jul, men fikk beskjed om at strikkebøker fikk jeg forrige jul noe som tydeligvis betydde ingen strikkebøker under treet i år, så takk Bessen for forsinkede bursdagspenger de ble til to flotte nye bøker i hyllen min ;)

Den store guttestrikkeboken anbefales til alle jentemammaer fordi den egentlig inneholder oppskrifter som er unisex, men som damen med ideen bak boken Charlotte Pettersen viser guttemammaer at det som oftest ser ut som jentemønster, til jentemammaers store glede, kan lett gjøres om til gutteplagg med noen enkle justeringer, så dette er rett og slett en inspirasjonsbok! Men Charlotte skal ha litt ære i noen av plaggene som står er kommet på bakgrunn av hennes ønsker i samarbeid med en strikker, slik som denne søte stuttbroken!

Denne er strikket som i oppskriften i drops alpakka på pinne nr 3, lett å lese oppskriften og så mykt og lett resultat med sine 60 gram til en størrelse 1år. Det eneste med denne er at den e virkelig trang rundt beina! Jeg leste at andre hadde det problemet og felte derfor mindre masker og brukte en pinne større når jeg felte og den ble fortsatt litt liten. Neste gang, ja det må bli flere slike, så skal jeg ha enda fler masker rundt beina :)

Ellers så går det som hos de fleste i julegavestrikk, ingen store ting men litt å varme seg på skal noen heldige få :)

Stine

12 kommentarer:

  1. Huff! Nå er jeg virkelig skeptisk til mine ben på shortsen. Kanskje jeg alikevel må ta opp og felle mindre masker :/ Men kjempesøt shorts og nydelig farge på bellajakken :)

    SvarSlett
  2. Flott shorts på ei nydelig lita prinsesse :) Kjempefin bella også!

    Ønsker deg en fin helg :)

    SvarSlett
  3. Supersøte! Liker at det finnes en egen bok med guttemønstre, og ekstra fint at de funker til jenter også:) god helg!

    SvarSlett
  4. Det så så fint med strikkashorts. Jeg holder på med et eget mønster. Har lagt det litt bort, men nå tror jeg at jeg må ta det frem igjen!

    SvarSlett
  5. Kjempefin i grått :) enig i at boka er superduper!

    SvarSlett
  6. Helt nydelig! Tror jeg må ønske meg denne boka til jul:)

    SvarSlett
  7. Åå, fine snuppa di i hjemmestrikk:-) Shortsen ble kjempefin og helt enig med deg i at mønstrene i boka er unisex. Ja til flere unisex-mønstre!

    SvarSlett
  8. Flott ullshorts!! Lillebror må nok få seg en sånn snart… og da er jeg veldig takknemlig for tips angående trang felling. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja slik må lillebror ha ;) Veldig enkel og rask å strikke også så bare å sette i gang :)

      Slett
  9. Så fin shorts! Egentlig ikke så vanskelig å gjøre om plagg til mer gutte eller jente"vennlig", men det er veldig kjekt med et unisex-utgangspunkt. ser ut som en kjekk og nyttig bok!

    SvarSlett
  10. Så fina byxor! Och så mysigt för en bebis med så många stickade ylleplagg!