mandag 7. oktober 2013

Kåpe-fin

Siste tingen jeg begynte på i ferien var en kåpe til ullprinsessen også fra heftet babystrik på pinde 3,5-4. Kåpen var egentlig ferdig for en stund siden, festet knapper i hu og hast før vi skulle i bryllup (akk sukk for et vakkert bryllup, nesten, men bare nesten, som man fikk lyst å gifte seg) Men bilder fikk jeg meg aldri til å ta, selv når det var supert bilde vær, men mellom regnbygene i dag så løp jeg ut å knipset litt :) Hadde tenkt å ta et med ullprinsessen i den også, men hun sover, kanskje en annen dag ;)

 
På vei i kirken, sovnet godt i en varm kåpe, men best å holde seg fast...
Kåpen er strikket i merino exstra fine fra drops(248g), noen sier garnet siger litt så det blir spennende å se. Vokser med barnet må da være praktisk? ;) Strikket den i størrelsen 9-12 mnd, men mener jeg tok litt ekstra lengde i armene siden ullprinsessen er lengre enn de fleste på den alderen. I bryllupet var hun no bedårende om det ordet kan brukes uten at folk forbinder meg med en eldre bergens-fru? Til og med ullpappaen har tatt frem og valgt kåpe når han skal kle på henne før vi skal ut, så tar det som en godkjenning!


Blir nok ikke siste plagget fra dette heftet :)

Stine

25 kommentarer:

  1. Utrolig fin kåpe, og for en nydelig farge. Kledde virkelig navnet ullprinsesse i den der ;)

    SvarSlett
  2. Hei for ei nydelig kåpe og ei fin vekje :) Flink du er! Hilsen Fjellgeitbundingen.blogg.no

    SvarSlett
  3. Hei for ei nydelig kåpe og ei fin vekje :) Flink du er! Hilsen Fjellgeitbundingen.blogg.no

    SvarSlett
  4. Nydelig kåpe og lilla blir aldri feil. Skjønn liten ullprinsesse :)

    SvarSlett
  5. Kjempefin kåpe og tråden du har brukt er så deilig og mjuk. Søte, søte prinsesse.

    SvarSlett
  6. Lekker kåpe!!! Jeg har en del på lista fra de heftene;) For meg som ikke er fra Bergen har jeg ingen andre en gode assosiasjoner til bedårende!!! Fars godkjenning gir mer bruk;) Settes stor pris på den godkjenningen her i huset... Både av strikking og forbilledlig bruk for barna;) Ull er gull!

    SvarSlett
  7. fin kåpe, har strikket en rillestrikket jakke når min datter var 18 måneder (lidt stor dog da) og den passer stadigvæk (3 år) så tror det vil bare være en fordel garnevalget.

    SvarSlett
  8. Bedårende et fin fint ord! Kjempesøt kåpe!

    SvarSlett
  9. Utrolig flott kåpe!! og eldre bergens-fruer kan da være ganske så sjarmerende - så kanskje ikke det verste å bli assosiert med? =)

    SvarSlett
  10. Så lekker den kåpa var. Nusselig liten jente.
    Klem

    SvarSlett
  11. Kjempefin! Må si jeg misunner dere jentemammer innimellom som kan kle opp de små prinsessene deres;)

    SvarSlett
  12. Å, nydelig!! Ullprinsessa di må være den finest kledde i mils omkrets;-)

    SvarSlett
  13. Åååå så nydeli!! :) Denne kom tvert på strikkelista mi!Og merino extra fine er et av mine yndlingsgarn :) Nydelig ullprinsesse du har! :)

    SvarSlett
  14. Så fin kåpe! Denne frister å strikke når man ser resultatet ditt :)

    SvarSlett
  15. Kjempesøt og enkel kåpe. Flott med dobbelspent knepping og fin krage! Så stor ullprinsessen er blitt, og nydelig! :) Ønsker deg en fin dag! :)

    SvarSlett
  16. Den var bare helt skjønn!
    Jeg synes garnet har holdt seg fint i de plaggene jeg har strikket, men det er jo også et veldig elastisk garn -så det tøyes sikkert noe ved mye bruk.

    SvarSlett
  17. Nydelig kåpe! Også i den fineste lillafargen!
    Ullprinsessa di er virkelig heldig, og veldig søt♡

    SvarSlett
  18. Den var skikkelig fin! Perfekt med riller i et plagg som dette, den siger nok litt etter hvert som den skjønne prinsessa vokser til og det er jo bare praktisk!:)

    SvarSlett
  19. Nydelig kåpe! Kan godt tenke meg at lillemor er bedårende i den, ja! :)

    SvarSlett
  20. Nydelige liten ullkåpe til nydelig sovende prinsesse!

    SvarSlett
  21. Så søt og fin kåpe! Fine bilder du har tatt;) Skjønner godt du strikker deg gjennom heftet, det er mye fint der:)

    SvarSlett
  22. Fantastisk flott kåpe, så flink du er. Heldig liten prinsesse du har, hihi! Lekkert rett og slett - og den ser både lun og varm ut. Deilig til vinteren!

    Så utrolig flotte plagg du har tryllet frem. Jeg har vært så dårlig på bloggbesøk og kommentarer, men i dag MÅTTE jeg bare.

    Fin dag til deg, Stine :)
    Eli Kristin

    SvarSlett
  23. Veldig fin kåpe! Og nydelig farge :) Endelig har eg også fått meg det hefte, så må vel strikke noko i det snart :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...