tirsdag 22. oktober 2013

Favoritt bukse eller favoritt garn?


Før ullprinsessen ble født strikket jeg en nøstebarna selebukse med fot bare uten fot, henger du med? Hvis ikke se her. Denne har vært helt fantastisk og det var stor sorg i heimen når buksen ble mer pølseskinn enn bukse, ok var vel bare jeg som sørget ;) Ny bukse kom rett på strikkelisten og selv om jeg lovet meg selv å ikke begynne på noe nytt måtte denne få snike litt i køen.


Buksen strikket jeg i Baby merino fra drops (142g), men halvveis inn i buksen begynte maskineriet i øvre del av kroppen å tenke, den første buksen strikket jeg i baby alpakka silk fra drops, hva om det var mykheten av buksen jeg var så glad i og ikke formen? JAJA! Buksen er strikket og den passer fin-fint på den lange ullprinsessen.

 
Strikket buksen i størrelse 6 mnd, men strikket den lengre enn oppskriften sa, dette fordi som kjent er oppskriftene deres litt brede og korte :) Og buksen er romslig til min lange, akkurat passe brede snart 7 mnd gamle ullprinsesse, hvor ble tiden av? Pyntet buksen med to marihøne knapper. Kan vel ikke stikke under en stol at bukser ikke er spesielt spennende å strikke ergo grått. Og nok et nøytralt plagg er kommet i den lille garderoben klar til å passe med alle de andre mer fargerike klærne.

Stine

14 kommentarer:

  1. Kjekt å høre om positive erfaringer med strikkeklær:) Vi får se etter en stund om du fortsatt er like glad i buksa, til tross for at du skiftet garn!

    SvarSlett
  2. Så du kan anbefale å strikke i alpakkasilke fra Drops? Har alltid sett for meg at det er et garn som kommer til å sige av bruk og vask. Men de finnes jo så mange fine farger i det garnet!
    Buksen du nå har strikket var forresten veldig fin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja silk garnet er kjempe deilig å bruke på småtasser, siger ikke og helt greit å vaske i maskin :)

      Slett
    2. Kanskje jeg skal prøve å bruke det litt mer da :)

      Slett
  3. Kjempefin bukse til ullprinsessa! Strikkebukse er et deilig plagg! Jeg har også strikket i alpakka silk fra drops. Uglelue og lue med flybriller som har holdt seg veldig bra i formen!

    SvarSlett
  4. Herlig!♥
    Kjedelig å strikke, men så kjekk å ha i garderoben til prinsessa☺

    SvarSlett
  5. Kjempefin bukse, har den på strikkelisten! Mulig jeg er litt treig her, men likte du ikke garnet du strikket med? Går utfra du liker buksen siden du har strikket to? Jeg ender alltid opp med å strikke i Nøstebarn sitt garn, det er favoritten her :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda liker garnet :) Vet ikke om det va kombinasjonen bukse og det garnet eller selve buksen som var så god ;) blir artig å se :)

      Slett
  6. Flott bukse. Og baby merino fra drops er jo også et kjempedeilig garn....

    SvarSlett
  7. Så fin og praktisk bukse! Ullprinsessen er nok god og varm!

    SvarSlett
  8. Så fin bukse! :) Elsker Baby Merino, veldig mykt og godt. Slike bukser er gull verdt her i gården :) Her er prinsessen blitt 6 mnd og jeg sjønner virkelig ikke hvor tiden ble av.. Tiden går så alt for fort..

    SvarSlett
  9. Så skjønn ullprinsesse! Ser jo skikkelig god ut den buksa :-)

    SvarSlett
  10. Dette ser ut som en deilig bukse på ei vakker ullprinsesse! Tenk at hun er 7 mnd allerede.. Skriver buksa opp på den lange strikkelista mi jeg:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...