lørdag 12. oktober 2013

En hjertelig bom


En av ullprinsessens venninner er nettopp blitt 1år, hurra! Og under prosessen med å finne garn til ferieturen ble et prosjekt til henne plukket med, en hjertetopp i Lima skulle hun få. Jeg hadde nesten strikket ferdig da tanken slo meg, er dette egentlig maskinvaskbart? Etter et raskt blikk på magebåndet så kunne jeg bekrefte at tanken min var rett, håndvask! Sukk, her satt jeg å strikket ullplagg som måtte vaskes for hånd til en kommende tre barns mamma! LITE praktisk!

 
Ullplagget ble strikket ferdig og ullprinsessens venninne skulle få mursteinstunikaen jeg hadde strikket før, MEN ved et raskt blikk ble det sett at denne var veldig liten oppe og et nytt dykk gavelageret endte opp i en trollvest, maskinvaskbart er nok gull når man har flere unger. Så får heller ullprinsessen ha to hjertetopper i størrelse 1-2 år :) Myk og god ble den og mer av det jeg hadde dratt med meg til syden ble strikket opp.

Priser meg lykkelig over gavekurven, tror den må fylles opp igjen snart!
 
Stine

13 kommentarer:

  1. Mye man skal tenke på når det skal strikkes! Fin var den likevel selv om den må håndvaskes :)

    SvarSlett
  2. Søt vest i lilla! Den kan du glede deg til å bruke:) Ikke alltid strikk etter innfall er like praktisk... men fin er den! Godt med gavekasse da:)

    SvarSlett
  3. Jeg vasker Lima på ullprogram jeg, 30 grader. Går så fint så. Vasker stort sett ingenting for hånd lengre, alt går i maskinen, og så langt har jeg ikke hatt noen kriser! :) Fin vest da!

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh :/ Skulle vist slengt spørsmålet ut her på bloggen før så kunne hun fått den, jaja, gitt e gitt! Takk for tips!

      Slett
  4. Ikke lett å huske på alt når man planlegger gaver. Min vaskemaskin er snill med ullplagg, jeg vasker alt på håndvaskeprogrammet. Litt skummelt å satse på, men veldig kjekt når man med sikkerhet vet at det går bra:)

    SvarSlett
  5. Nydelig vest, og den kan trygt vaskast på skånsomt ullprogram. Eg vaske alt i maskin, også den dyre ulldressen til mannen. Det meste går så lenge ein velge skånsom vask og unngår sentrifugering på det verste. Lima er jo et supergodt garn å strikka av, og det holde seg godt!

    SvarSlett
  6. Kjempefin vest! Jeg også vasker Lima og Nepal på ullprogram 30 grader i maskin. Pleier å bruke vaskepose bare for sikkerhetsskyld og det har alltid gått greit!

    SvarSlett
  7. For en skjønn vest! Ullprinsessen din blir nok nydelig i den:-)

    Så fint det må være å ha en slik gavekurv! Det skulle jeg gjerne hatt overskuddsproduksjon til:-)

    SvarSlett
  8. Kjempefin vest og så heldig 3-barnsmammaen er som har en egen omtenksom maskinvaskbaregarn-strikkerske!

    SvarSlett
  9. Flott lilla hjertevest♥
    Heldig ullprinsessa da, som plutselig har to!☺

    SvarSlett
  10. Nydelig!
    Denne kan man lett ha to av, ja :)

    SvarSlett
  11. Kjempesøt topp! Syns ikke det gjør noe at enkelte plagg må håndvaskes, selv om jeg helt klart ser fordelen med superwash. Heldig snuppe som får fine topper.

    SvarSlett
  12. Skikkelig fin topp i denne fargen også! Tenker snuppa di synes det er helt greit å ha to like ;-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...