fredag 20. september 2013

Redningsarbeid pågår!


























Med nøstemaskin i hus slo det meg at kanskje den kan brukes som livredder av flokete garnnøster. Og det skal jeg fortelle deg at den kan! Baby merino garnet fra drops er godt å strikke med, gir flott resultat og er deilig i bruk, MEN for noen nøster, kråkereir kaller mamma det og det skal jeg være enig i! Nøste bør helst ligge helt i ro og for en strikker som liker å dra med seg strikkepinnene både her og der er det lite praktisk!


Jeg tok derfor et av de fortapte nøster som kun hadde overlevd bosset fordi jeg syntes det er for godt til å kaste, tredde det inn på nøstemaskinen og etter en liten stund, litt fomling og tilslutt med en stor glede hadde nøstet mitt fått et nytt liv! Klar for å få bli et plagg og nøstemaskinen er klar for nye fortapte nøster.

Kan man bli glad i ting så må jeg si at jeg er glad i nøstemaskinen min jeg <3
 
 

Stine

8 kommentarer:

  1. Så smart! Jeg er helt enig med deg i at Baby Merino-nøstene er kråkereir. Det er umulig å ikke floke det til.

    SvarSlett
  2. Jeg har også ett sånn baby-merino nøste som ser akkurat ut som ditt. Men desverre ingen nøstemaskin. :( Ønsker meg til bursdagen min. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg måtte kjøpe selv for ingen ville kjøpe i gave, det var vist ikke et ordentlig ønske mente en viss herremann ;)

      Slett
  3. Jeg bruker den til å rekke opp plagg med og! Perfekt om man har mye som skal rekkes opp... sukk.

    SvarSlett
  4. Å, ja! Jeg har reddet noen nøster på denne måten:) det ser så mye mer fristende ut med slike nøster enn de lørvene som er igjen når halve nøstet er brukt opp!

    SvarSlett
  5. Veldig smart! Synes nøstene blir så fine når man bruker en nøstemaskin :)

    SvarSlett
  6. God ide! Har opplevd sjølv at desse nøstene er litt ugreie å ha med å gjere, men dog så gode å strikke med! :) Men eg har også brukt nøstemaskinen slik som monstermønster sier, til å rekke opp plagg, det er den heilt genial til! :)

    SvarSlett
  7. Tips til alle som synes baby merinonøstene er kråkereir og ikke har nøstemaskin: Stapp en tom dorull i midten. Da holder det seg sånn på plass, i hvertfall til det nesten er tomt.
    Nøstemaskin var for øvrig en genial ide! :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...