tirsdag 17. september 2013

Ferie + garn = sant

Ferie i varmen er mye forskjellig, men med en liten baby som vi har jobbet inn rutinen med å legge seg kl 7 vil.. ja du tenkte rett! ..si at vi var klar for kveld kl 7 norsk tid, noe som vil si kl 6 lokal tid! Men for alle med små barn er det ingen hemmelighet at det gjør ikke noe å sitte ute på altanen med noe kos og strikketøy mens alle andre pyntet seg for å tusle ned i byen på restaurant, skal helt ærlig si at jeg nøt det! ;)



For feriekos vil også si strikkekos! Og med blant nøstene som ble valgt ut for feriestrikk var nøstet med 3 tråds nøstebarn garn som skulle bli en hjertetopp til ullprinsessen <3 Garnet vant jeg hos marihønen (les her) og siden jeg hadde 100 gram og ikke vil øke med noe mer så håpte jeg på at garnet ville holde til en hjertetopp i størrelsen 6-12mnd. MEN skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Nøstebarngarnet er ganske drøyt det, så drøyt at når jeg var ferdig med mønster og skulle velge hvilken størrelse jeg skulle strikke var jeg så tøff i undiken at jeg valgte en størrelse større! Og skal jeg si deg noe til? Jeg har mer garn igjen! Brukte 80 gram med garn på en størrelse 1.5 til 2 år :)


En annen liten sak er at jeg likte mye bedre dette resultatet enn å strikke med tykke pinner på det tynne nøstebarn garnet i alvejakken. Nøstebarn garn skal få en sjanse hos meg for lette og gode plagg blir det og fine farger har de! For blå vest til en liten ullprinsesse syntes jeg er rett flott! Og fordi som har snust litt rundt i strikkeverden i det siste så må jeg med glede fortelle at Lene Holme Samsøe sine to nye hefter har kommet i bokhyllen min <3 Og da er jo selvfølgelig heftene sneket i strikke køen, de kan da ikke støve ned ;)


Stine

13 kommentarer:

  1. Greit når garnet rekker så langt! Nydelig blåfarge :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Fint du får brukt garnet, og blått til små jenter er kjempefint! Ja, drøyt garn fra Nøstebarn, synes nøstene varer evig, og har alltid masse rester :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja var kjempe fine nøster jeg fikk av deg :) Satser på det er greit at jeg linker til deg :)

      Slett
  3. Der var den ferdig ja;) Nydelig i blå - sitter selv og venter på bestilt blått garn til tunika, etter både vest og genser er strikket i dette mønsteret... Svak for hjerter sa du?? Absolutt!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Var egentlig ferdig en av de første ferie dagen, altså to uker siden hehe MEN fikk ikke lastet opp bilder så fikk ikke blogget ;) Svak nei? Fine ting kan man ikke få nok av, fornuftig vil jeg si ;)

      Slett
  4. Kjempefin vest. Barneheftet har havnet i min bokhylle og så, og det er nok fare for at det er noe fra den boka som sniker i køen her også. ☺

    SvarSlett
  5. Ååå så fiiin! Jenter + blått = sant :)

    SvarSlett
  6. Den var veldig søt! Jeg skal også snart sitte på en veranda(forhåpentligvis) i varmere strøk mens lillegutt(forhåpentligvis) ligger å sover og andre prøver å få mest mulig ut av kvelden. Jeg er fornøys med strikketøy jeg!

    SvarSlett
  7. Så fin den ble i blått:-)Hørtes ut som en herlig ferie, det!

    SvarSlett
  8. Veldig søt topp, i ein fantastisk fin farge! Dei nye strikkeheftene er også på veg til meg, men foreløpig ligg dei på feil side av landet, håpar dei tar turen over fjellet snart :)

    SvarSlett
  9. Nøstebarn er ikke så verst ;) Herlig å høre at du koser deg, strikketid er gull verdt! Fortsatt go ferie!

    SvarSlett
  10. Ååå så fin! Blått er kjempefint til jenter, ikke bare til gutter.
    De heftene må jeg snart kjøpe meg også, har det første og det er jo såå mye fint i det!

    Ønsker deg en fortsatt fin søndag:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...