mandag 5. august 2013

Luefin frøken og snor frelst mamma!

Ullprinsessen vokser fort og ferien gikk enda fortere, i dag begynner "hverdagen", så langt permisjon kan være hverdag ;) Litt strikking har det blitt i ferien, men ble vel mest garn kjøp... Men litt rester har jeg fått brukt så en lue veier vel opp for noen nøster med nytt garn? Resten er igjen etter vesten og vottene jeg har vist tidligere og også luen er strikket etter mønster fra heftet Babystrik på pinde 3, et hefte som anbefales til alle som vil strikke noe søtt til søte små.


Selv om det er rester er det ikke en garnsluker, 30gram baby merino fra Drops, har kun en liten ball igjen etter de tre nøstene i lys lilla, men tror jeg må gi meg med de tre tingene er vel måte på hva man kan presse ut av de siste meterne. Luen fikk strikkede snorer noe som jeg er kjempe fornøyd med. Har prøvd slike før men da strikket jeg de for seg selv, denne gangen tok jeg opp masker i luen som gjorde at jeg slapp å feste de etterpå, jeg er snor-frelst! HER kan man finne en video på hvordan de strikkes.


Luen passer perfekt til ullprinsessen og er godkjent av ullpappen som heldigvis liker ull både til liten og stor. Jakken viste jeg litt tidligere og er også fra samme heftet. Den er litt stor enda, men å så fin den er <3

Stine



17 kommentarer:

  1. Fin lue den skjønne ullprinsessa di har fått:-) Den så ut til å sitte godt om ørene.

    Den jakka var virkelig superskjønn:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sitter veldig godt på ullprinsessen som har arvet hodefasongen til faren ;) :) En klar favoritt

      Slett
  2. Så nydelig jente, og herlige strikkaklær! Vi har liggende et par av de samme luene, men de er litt store enda og det har faktisk vært for varmt til ull-luer siste par ukene - gleder meg nesten (!) til kjøligere vær så vi kan kle mini i strikk ;) (NEIDA!)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare å glede seg for de er super på og ikke minst kjempe søte, her er det forresen alltid lue vær.. lenge leve Vestlandet ;)

      Slett
  3. Det er så kjekt å se strikkeplagg "in action"! Kjempesøte klær og baby :)

    SvarSlett
  4. Nydelig både lua og jakken! Heldig frøken:)

    SvarSlett
  5. Kjempefin den lua, den må jeg strikke en gang tror jeg. Og for ei skjønn ullprinsesse du har :)

    SvarSlett
  6. Fin passform, fint mønster, fint garn og fin modell - det må vel sies å være vellykket?! :) jeg er også en fan av disse strikkede snorene, det er så genialt med alt man slipper å feste, og det at de er elastiske er bare helt supert :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jah de snorene gir lue strikking ny mening ;)

      Slett
  7. flott lue på nydelig ullprinsesse -

    SvarSlett
  8. Ramlet innom her via, via og angrer ikke på det. Her var det mye fint! Takk for tips ang strikkesnor - genialt! Det må jeg teste på neste lue til min lille Knert. Skjønn lita tulle du har! Lykke til med starten på "hverdagen". Kommer snart igjen :)
    Hilsen Frieblonder

    SvarSlett
  9. Nydelig lue til skjønnen ullprinsessa ♥
    Smart måte å strikke snorene på - det kan fort bli klumpete når de skal sys på..

    God 'hverdag'uke til deg!
    klem

    SvarSlett
  10. Det var jammen ei fin lue. Har tenkt at jeg ikke trenger det heftet, siden minste frøkna her er 2.5 år. Men jeg tror jammen jeg trenger den allikevel jeg, for jeg har nettopp blitt tante og fikk lyst til å strikke denne lua. :)

    Takk for besøk i bloggen min. Nå skal jeg kose meg litt i din. :)

    SvarSlett
  11. Nå har jeg bladd meg gjennom bloggen din, lest litt her og litt der, og sett på alle de nydelige bildene dine. Du har en kjempefin blogg, og den flyttet herved inn på favorittlista mi. :) Kommer definitivt tilbake for å la meg inspirere. :)

    SvarSlett
  12. Kjempefin lue - har selv ikke prøvd oppskrifter fra det hefte men om min nr 2 blir en jente så må jeg jo det :)

    SvarSlett
  13. Så skjønn jente! Nydelig lue, veldig delikat farge det garnet har. Jeg har også latt meg fascinere av icord-snorer, så enkelt og blir samtidig utrolig mye proffere enn vanlige, tvinnede snorer.

    Kjempesøt jakke også :)

    SvarSlett
  14. Nydelige klær du lager og så søt jente.
    Flink til å strikke er du også. :)
    Klem Mette.

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...