søndag 11. august 2013

Hillesvåg ullvarefabrikk.. tilfeligvis på veien hjem..

Ullprinsessen hadde nesten nettopp sovnet, hun har veldig lett for å våkne når bilen stanser og vi hadde kommet ikke mer enn 1 time inn i en nesten 8 timer lang reise for å komme oss fra Bergen til Sunnmøre. Vi nærmet oss Hillesvåg ullvarefabrikk, som ligger et lite stykke utenfor Knarvik for de som er litt kjent, ullmammaen hadde lyst på en tur innom hun hadde nemligen sett på nettsiden deres ull.no at de selger hespetre og nøstemaskiner! MÅ ha, SKAL ha? TRENGER jeg det? og ikke minst bør en egentlig stoppe en bil i fin flyt med en sovende prinsesse i baksetet?


Lykken er at det er jeg som kjører bilen! Ergo jeg som velger hvor vi stopper ;) Kan ikke si at det var så store protester fra ullpappaen, han syntes at det er fredelig med strikking, det avbryter ikke fotballkampene han har lyst å se, så indirekte så har vi strikking som felles hobby ;) Og dobbelt lykke ble det når ullprinsessen sov gjennom hele besøket :) Skal også legge på at jeg nøstet opp ene hespet med nøstebarngarn på ferien der jeg brukte han som hespetre, tror ikke det fristet til gjentakelse ;)


Så da ble det nøstemaskin og hespetre på mor! Og når en først var der så grep jeg sjansen for å prøve ut noen av garntypene deres :) Det ble 200 gram mørk lilla Ask og 200gram av en feil farget Norsk pelsull. Spennende garn, men glad jeg ikke hadde god tid for då hadde jeg blitt fattig! Noen som har gode tips til hva en kan strikke av dette garnet? :)

Stine

23 kommentarer:

  1. Spennende med nytt garn! Veldig fint å ha en mann som spiller med på strikkelaget. :)
    Så mye fint du har strikket til prinsessa siden sist jeg var innom. Og så søt hun er!!

    SvarSlett
  2. Hespetre og nøstemaskin ønsker jeg meg også. Har arvet et gammelt hespetre uten feste, så det er litt upraktisk i bruk. Må sette mannen på oppgaven med å finne en smart løsning kanskje...

    SvarSlett
    Svar
    1. Får håpe han får det til for kjempe kjekt å ha!

      Slett
  3. Oooo -hespetre OG nøstemaskin! Heldige deg! Jeg mangler nøstemaskina -blir nok å ønske meg det til jul ;)
    Ask er ukjent for meg, men følger spent med på hva du tryller ut av hespene.

    SvarSlett
  4. Eg kjører forbi der flere ganger i året, men har eg stoppa der, nei. Skal det ein gang. Men da skal eg ha mye penger hehe. Grattis med hespetre og nøstemaskin. Er nok kjekt å ha ja. Og så kjekt att ullprinsessa sov over hele stoppet. Tenker nok ho ville hjelpe mammaen å få det ho ønska seg

    SvarSlett
    Svar
    1. Har kjørt forbi mange ganger jeg også, men nå må det nok bli flere stopp :) Kjempe koselig butikk med masse garn og kjempe fine farger! :)

      Slett
  5. For et herlig innlegg! Smilte godt når jeg leste det. Gratulerer med hespetre og nøstemaskin! Gleder meg til å se flere plagg fra deg etterhvert!

    SvarSlett
  6. Jeg støtter valget ditt fullt ut! Har også en ved min side som ikke synes nøsting er særlig gøy, og som derfor støttet mitt innkjøp av garnvinde og nøstemaskin ;) jeg tror du kan bruke garnet i f eks nøstebarnoppskrifter el lign :) nyyydelig den lillafargen, da!!

    SvarSlett
  7. Så fin lesing det er her! Bra du bestemte deg for å stoppe! Så mye fint du fikk med deg :) herlig med menn som spiller på strikkelaget :) det gjør min mann også! Garnet du kjøpte ser flott ut! Du tryller nok frem noe fint på strikkepinnene! :)

    SvarSlett
  8. Hespetre gjør livet litt bedre, rett og slett :) Fint du fikk deg et fint strikkestopp - kjenner meg igjen i den våkninga når bilen stopper, herlig for dere at hun sov videre!

    SvarSlett
  9. Nøstemaskin og hespetre/garnvinde klarer man seg rett og slett ikke uten;-)

    Fint garn du hadde kjøpt!Har ikke prøvd noen av disse garntypene men har vært veldig fornøyd med annet Hillesvåg-garn:-)

    Kos deg med nøsting og strikking:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Får håpe dette også er bra då, falt helt for lillafargen jeg :)

      Slett
  10. Jeg har akkurat kjøpt hifa-garn selv og lurer på hva jeg skal bruke det til, håper du får noen gode tips!
    Nøstemaskin og hespetre er fantastisk. Mannen er kanskje mer forelska i det enn meg, han kunne snurret garn i timesvis. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe var en kar her også som måtte prøve seg ;)

      Slett
  11. Hespetre har jeg akkurat kjøpt selv også, gleder meg til å prøve det:) Nøstemaskin har jeg ikke hørt om før

    SvarSlett
    Svar
    1. Ååååå nøstemaskin lager de lekreste nøster :) Anbefales!

      Slett
  12. Kan tenke meg at mannen så nytten i å slippe å være garnvinde/nøstemaskin! Da blir det ihvertfall ikke noe problem å nøste opp det fine nye garnet du har kjøpt Ü Jeg er så heldig å ha ei Guro-venninne (Guro over her), som har begge deler. Da går det an å ta med hesper på besøk, og ha nøstefest!! Ü

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid kjekt med gode naboer :) Og strikke kvelder er jo veldig kos :)

      Slett
  13. For ei fin garnvinde! Alltid kjekt å stoppe innom ullvaarefabrikker. Takk for fine ord i bloggen min, det varmer!

    SvarSlett
  14. Grattis med nøstemaskin og hespetre! Det er noe vi bare mååå ha!
    Hos Hillesvåg er det mye flott garn, lett å bli fattig der ja...;)
    Blir spennende å se hva du får ut av garnet:)

    SvarSlett
  15. Ååå, for noe snop du fant deg da! :) Ja takk til alt, hihi. Har aldri vært på fabrikkutsalg for garn, høres farlig fristende ut ja.

    Jeg har måttet brukt stoler og eldste datter som hespetre sånn dann og vann, samboer'n her gidder ikke det dillet der. Tror jeg må hinte om slikt utstyr som du har kjøpt deg for det skjønner også karene seg på at det er viktig å ha, fnis ^_^

    Nydelige plagg du tryller frem til vesla. Herlig jente! ^_^
    Nyt sommer'n videre! Lurer på hva det blir av de fine fargene... :)

    Eli Kristin

    SvarSlett
  16. Så herlig med garnvinde og nøstemaskin i hus, du har helt sikkert bruk for det! Nøstingen blir å gå som en lek fra nå av. Jeg skulle ønske meg nøstemaskin til jul, men det spørs om jeg klarer å vente :)

    Ønsker deg en finfin høst!

    SvarSlett
  17. Så koseleg blogg du har! Det er veldig kjekt med garnvinde og nøstemaskin. Eg har kjøpt mine og på Hillesvåg, då det ikkje er så langt unna meg. Veldig koseleg butikk. Eg har tidlegare brukt stolar til å nøste opp garn og ofte er det mannen som har nøsta medan han har sett på fjernsyn så eg kunne nytte strikketida. ;) Så han var veldig glad då eg kjøpte garnvinde og nøstemaskin.
    Kjempeflotte plagg du strikkar til ullprinsessa di,- ei nydeleg jente. Ønskjer deg ei fin veke! :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...