torsdag 29. august 2013

Dårlig-tid-strikk, trodde jeg...

... men så var det bare ammatåken som lurte meg! Jeg var sikker på at venninnen til ullprinsessen skulle døpe seg om få dager og hev meg på pinnene, hadde tenkt på strikke en kjole, men i redsel for å ikke nå det ble det lue og hals strikking. Var så fornøyd då jeg på lørdagen var klar for å feste tråder for så å finne ut at dåpen var helgen etter!

Jaja! Lue og hals er vel godt å ha? Strikket også et par faller-ikke-av-foten-med-engang- sokker, men de glemte jeg å ta bilder av, ammetåken igjen? Gaven til dåpsbarnet er strikket fra heftet Babystrik på pinde 3 og er samme lue som ullprinsessen så og si bor i! Sokkene er fra boken Myk start. Helesettet er strikket i Baby ull fra Gjestal (90gram). Også på denne luen strikket jeg snorer og atter engang ble det perlemorsknapper.

Nå prøver jeg å finne ut hvilke garnnøster som skal få være med på ferie, jess du leste rett, oooo store ferie lykken har kommet til oss atter engang :) Gleder meg!

Stine

13 kommentarer:

  1. Kjempefint sett ;)

    SvarSlett
  2. Det er ikke bare-bare med denne ammetåka :) hihihi
    Nydelig sett ♥

    God helg,
    klem ♥

    SvarSlett
  3. Så fint sett :) Tror jeg også må ta og strikke den luen. Kjempefin med det lille mønsteret som er på den.

    SvarSlett
  4. Hehe, ikke like lett å ha kontroll på alt til tider. Settet ble jo nydelig da så mottakeren (foreldrene) blir nok kjempeglad for det:)

    God ferie!

    SvarSlett
  5. Hehe, jeg må le litt;)) Du ble hvertfall fort ferdig og settet ble kjempesøtt!

    SvarSlett
  6. Greit med alt som er unnagjort! ;)Fint sett :)

    SvarSlett
  7. Kjekt å være ute i god tid! ;) fine plagg, som alltid :) god ferie!!

    SvarSlett
  8. Veldig fint sett :)
    Er denne luen strikket rundt eller frem og tilbake (og sydd sammen bak)?

    SvarSlett
    Svar
    1. Den strikkes rundt :-) veldig enkelt mønster!

      Slett
  9. Greit med alt som er unnagjort;) Settet ble kjempefint. Ønsker deg en god ferie!

    SvarSlett
  10. Kjenner meg igjen i tåkeheimen ;) fint sett, den lua er visst blitt den nye barselgaven min-den har liksom det lille ekstra med hullmønsteret.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja fått veldig mange kommentarer på ullprinsessen sin så er ikke bare vi som syntes den e fin :-)

      Slett
  11. Den ammetåka den ammetåka ;) Nydelig sett i fin farge!Har denne luen på strikkelisten min :)

    Klem Jeanette