onsdag 22. mai 2013

Vest med perlemønster

Atsjo!
Første strikk fra Susie Haumann sitt hefte All you knit is love ble en vest med perlemønster i alpakka fra drops i en dyp lilla. Mønsteret kom ikke helt frem med denne fargen, men syntes uansett at toppen ble fin :)



Valgte størrelse 0-6mnd og etter målene skal den være rett størrelse MEN den er jo pitte liten :/ Ullprinsessen er verken stor eller liten, men denne passer akkurat nå så lurer på å legge den i gave kurven til en helt fersk prinsesse melder sin ankomst :) Med 52 gram er det ikke noen garn sluker, kanskje jeg må strikke en litt større til ullprinsessen selv om jeg ikke er glad i å strikke samme ting flere ganger :/
Stine

20 kommentarer:

  1. Åååå så fin både vest og prinsesse!!! Jeg har strikket den samme, i samme størrelse, i gammelrosa - når jeg ser dette fine hos deg gleder jeg meg enda mer til å få prøvd den på om ikke så altfor lenge :)

    SvarSlett
  2. Søt vest og fin farge! Ullprinsessn er jo så utrolig søt, da! Synd den ble litt liten! Men du steikker kanskje en ny til henne, eller noe annet fint! Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. klart at ullprinsessa også må få en slik fin vest. Det fine med de små størrelsene er at det er gjort på null komma niks :)

    SvarSlett
  4. Kjempeskjønn!! :) Så fin jente du har også :)

    SvarSlett
  5. Så skjønn liten ull-prinsesse!! Søt vest også, og den ser jo ut til å passe på en prikk akkurat nå da! :-)

    SvarSlett
  6. Det var ein veldig søt vest. Den var med andre ord liten i størrelsen. Greit å vite om det er andre som skal alge den flotte vesten.

    SvarSlett
  7. Fin topp! Kjedelig når størrelsene ikke stemmer. Jeg er livredd for sånt, så jeg pleier aldri å strikke de minste størrelsene.

    SvarSlett
  8. Nydelig liten vest. Søt på.
    klem

    SvarSlett
  9. Veldig søt vest. Og fargen synes jeg var helt nydelig. Flott med både duse og sterke farger på babyer :)

    SvarSlett
  10. Så fin ullprinsesse og vest :) Synd med størrelsen, kanskje du må strikke en til snart? ;) Denne har jeg bare SÅ lyst til å strikke, må bare vente å se om det kommer noen prinsesser nær meg snart :)

    Ha ei fortsatt fin uke
    Klem

    SvarSlett
  11. Synd den ble for liten til henne; den var kjempefin! Men det tar vel ikke all verdens tid å strikke en til :)
    Ha en finn dag!

    SvarSlett
  12. Den blei uansett kjempefin! Men litt kjedelig at den alerede er heilt passe, det beste er jo å få brukt ullplagga lengst mulig. Trur kanskje denne må på strikkelista mi også :)

    SvarSlett
  13. Har kollat runt på din blogg och blir så imponerad över allt fint du gjort!

    SvarSlett
  14. Så fin den var på den skjønne prinsessa di:-) Strikka en i samme størrelse som din og fikk akkurat høre av mottakeren at den var blitt for liten til jenta på 3 måneder. Tror den er knapp på størrelse den vesten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjedelig då. Er kjekt når ting varer litt når man har brukt tid på det og spes hvis folk ikke har så mye strikkeklær.

      Slett
  15. Så nydelig, kanskje det er dette jeg må bruke mine alpakkanøster til? Bare synd jeg ikke ved om noen småprinsesser som trenger vest ;) jaja - gaveeska trenger jo litt påfyll!

    SvarSlett
    Svar
    1. Strikk genser :) Er samme mønsteret bare med lange ermer like fint til jente som til gutt :)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...