fredag 31. mai 2013

Moro med mursteins-tunika??

Morosettet fra Pickles ble tydeligvis ikke så moro med to farger for fikk beskjed av mannebeina at dette lignet på murstein, jaja mursteins tunika kan vel være fint det også?


Kjøpte "noen" nøster merino extra fine fra drops salget, påtenkt til luer, men jeg er vist dårlig på å strikke det jeg kjøper inn garn til ;)  For jeg fikk plutselig veldig lyst å prøve meg på denne tunikaen, og som strikker så må man ta den motivasjonen en får, strikking skal jo være kjekt :)


Var ikke dumme lysten for denne var artig å strikke, raskt med tykke pinner :) Siden jeg ikke helt blir klok på strikkefastheten og størrelsene til Pickles jentene så strikket jeg størrelse 1-2 år og brukte pinne nr 4, prøvelapp sa du? nei nei vi justerer etter hvert :) Og denne gangen var det helt etter mønsteret og tunikaen er i størrelse 1-2 år og ikke 6-12mnd som jeg egentlig håpte på, jaja en har noe å vokse i ;)  Og 119 gram av det nye lageret ble brukt, er ikke ille bare det ;)

Har også fått meg sånn fanzy mobil så nå er jeg på Instagram, strikkehikke heter jeg :) Så nå gjenstår det bare å skjønne hvordan en bruker det :)

Stine

11 kommentarer:

  1. Har aldri tenkt på at det har sett ut som murstein, men når du sier det :) Hehe.. Fin ble den nå hvertfall!

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Og mye lettere å matche med andre plagg når det er færre farger på den (snakker av erfaring), så tenker du blir fornøyd når den kommer i bruk:)

    SvarSlett
  3. Fint mønster ;-) Det er sådan nogle fine ting, du strikker. Jeg har aldrig selv strikket noget fra Pickles endnu, men har ca. en million pins på pinterest med opskrifter til ... engang, når lejligheden byder sig. Jeg skal da helt klart følge dig på pinterest. ;-)

    SvarSlett
  4. Tja, han har jo sannelig litt rett! Men mursteinmønster er jo slett ikke feil, det heller - jeg synes den ble kjempefin:) nå har du noe på lur til snuppa plutselig har vokst veldig!

    SvarSlett
  5. Så nydelig denne ble. Trodde først det var til deg selv,men der tok jeg feil.Fint mønster og lekre farger.
    Klem

    SvarSlett
  6. Murstein eller ikke, jeg synes også at tunikaen ble fin!
    Og ang str så stoler jeg ikke på mønstrene til Pickles, så det kan være lurt å strikke prøvelapp ;-)

    Ønsker deg en fin kveld!

    SvarSlett
  7. Jeg synes den var skikkelig fin, jeg! Jeg brukte også bare to farger på tunikaen jeg strikket av samme slaget.
    Pyttsann, greit å ha noe å vokse inn i. :)

    SvarSlett
  8. Den vart veldig fin Stine! :)
    -Ann-Kristin

    SvarSlett
  9. Den ble jo kjempefin!☺ Flotters fargevalg synes jeg da.
    Også er det da veldig kjekt å ha noe å vokse i!

    Jeg vil gjerne følge deg på Instagram☺



    SvarSlett
  10. Kjempemoro med mursteinstunika! ;) Denne ble superfin! Har tittet litt på oppskriften tidligere og den ligger på min lange 'ønskeliste'. Kjekt med tips om at denne Pickles-oppskriften er 'normal'.

    Ha ei fortsatt fin uke
    Klem

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...