søndag 14. april 2013

Margunn mOOnster

Tusentakk for alle gratulasjoner på innlegget om ullprinsessen min <3 Dagene nytes og ullprinsessen er snill :) Mens vi ventet de siste dagene på å finne ut om det var en prins eller prinsesse strikket jeg en monster bukse.

Vennene mine har tanteunger på 3år, jeg , jeg er så heldig å ha en kusine (søskenbarn) på 3år! Kjempe kjekt å være store kusine! I mai skal store søsteren hennes konfirmere seg og det rett rundt 3års dagen! praktisk! Som alle små prinsesser så er det monster som er den store tingen.... ømmm.. Magne mOOnster er fast følges venn og hva må en hver monster-prinsesse ha? Jooooo en Margunn mOOnster bukse vel!


Etter mye garn innkjøp..uuups.. så ble det et dykk i restegarn haugen, ett nøste igjen her, et halvt ett der, noen i samme farge men forskjellig parti og ikke minst de nøstene uten magebånd og derfor ingen tilhørighet. De "gjemte men ikke fult så glemte garnnøstene" skulle om ikke forsvinne så komme sammen til et ekte mOOnster! Buksen er strikket fra toppen og ned sånn halvveis etter buksemønsteret i boken "klassisk barnestrikk". Ser ut som jeg hadde store rester, men jeg var heldig og hadde parti som den forskjellige innfargingen ikke viste så godt! Reste-lykke!

 
233 gram med Rubin fra gjestal (og en lite hint av trysil garn) ble det lilla,  lilla, ROSA bukse i størrelse 4år! Og se! Jeg, meg, den store systematikeren som får frysninger av dårlig struktur og rotete mønster har strikket striper uten mening! Siden jeg ikke hadde nok garn til å strikke et og ett bein så ble begge strikket samtidig, så beina er like og har lik innfarging på samme plass, men stripene er helt ute på blåbær-tur.... Ingen system, ingen tanke bak, ingenting, ikke annet enn små nevrotiske tanker hos en stakkars strikker (meg) om at dette går aldri bra, herregud jeg har ikke noe mønster. Tror jeg summerer med at jeg er en systematiker som liker kontroll og til og med i det som skal være kreativt må jeg krype til korset og innse at jeg aldri blir den kunstneriske typen ;)

Så nå håper jeg mottakeren bli fornøyd med det nye monsteret sitt og at foreldrene overser de spreke-fargene og usystematiske stripene og gleder seg over en varm bukse !

Stine

17 kommentarer:

  1. De stripene er jo kjempekule! Jeg tror du trygt kan senke skuldrene på den ;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med en liten prinsesse :)
    Kjempefin bukse! Jeg liker også litt system - særlig i form av symmetri. Så jeg kan godt strikke en bukse med ulike striper, men må som deg, strikke begge beina likt ;)

    SvarSlett
  3. Monsterbukser er praktiske og livlige bukser, kjekt å få brukt opp noen rester innimellom også. Og fargene er jo helt perfekt til en treåring :-)
    Ha en fiiin søndag!

    SvarSlett
  4. Helt topp! Jeg kjenner meg veldig igjen i systematikerbeskrivelsen din, men min erfaring er at resultatet blir bra selv med manglende system - selv om det er fryktelig slitsomt underveis ;) Knallfine farger som garantert slår an hos treåringen!

    SvarSlett
  5. Kjempefin blei den! Digger stripene :) Er altfor lite flink til å slå meg løs med sånt sjøl :)

    SvarSlett
  6. Knallfin! Tenker den der faller i smak, ja! :)

    SvarSlett
  7. Gratulerer med baby!! kos deg og nyt!! Ja denne buksen hadde nok tupp her elsker, rosa er jo best!!!

    Takk for hilsen hos meg, gøy å oppdage bloggen din. LLegger meg til som følger. Velkommen tilbake til meg!

    SvarSlett
  8. Så kule bukser! Av og til funker det bra uten systematikk, og dette er en av de gangene, så du kan være riktig så fornøyd! Men jeg kjenner meg igjen altså, liker helst at ting skal være litt på stell med striper og sånn, men det er jo helst hodet det sitter i, og ikke resultatet:)

    SvarSlett
  9. Så stilig bukse! Digger de der monsterbuksene, de er så morsomme;) La ikke merke til det med stripene før du skrev det;) Men det er jo sånn ofte at en er meste kritisk selv;)

    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  10. Hihihi, morsom lesning! ;) Helt fantastisk herlig bukse da! Tror nok det blir mer kunstneriske ting fra deg jeg, når du nå først har oppdaget hvor flott det blir uten mål og mening ;)

    Nydelig restegarnstrikk altså! :)

    Fin tirsdag til deg
    Klem

    SvarSlett
  11. En sånn bukse kunne jeg tenkt meg til mitt lille mormorbarn. Er ikke så flink til å strikke. dette var en tøff bukse.
    klem

    SvarSlett
  12. Buksen ble kjempefin! kan ikke tro at du bare har brukt restegarn til dette, du er flink :) Jeg må virkelig lære meg å bruke opp restegarn selv...

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...