lørdag 20. april 2013

Jeg har lært å montere !


Nå kan jeg virkelig kalle meg en strikker for jeg har lært meg å klippe og sy i armer på gensere :) Er skikkelig fornøyd med min ny lærte kunnskap og det var ikke så gale som antatt *utenom den evige panikken for å ha gjort noe feil* ;)


Genseren har ligget nesten ferdig lenge og med mentoren på besøk og ny symaskin var det bare å sette i gang :) Nå må jeg bare strikke en til monterings genser slik at jeg får prøve kunnskapen igjen før det er glemt *kremt* Blir vel ikke like "lett" når ikke mentoren er der :P


Så nå ligger en Marius genser i størrelse 4år klar i lageret til ullprinsessen vokser "litt", godt med alt som e gjort? ;) Genseren e strikket i 347 gram rubin fra gjestal, er veldig fornøyd med det garnet og syntes det holder seg fint selv etter mye bruk. Er glad i rundfellings modellen, men blir litt ekstra med i satte armer, er det som er "originalen" :)

Blir mindre strikking men mer kosing om dagen :) Men noe på pinnene har jeg ;)

Stine

15 kommentarer:

  1. Deilig når en føler en mestrer en utfordring! Kjempefin genser!

    SvarSlett
  2. Nydelig! Marius er så fint! :) Alltid litt skummelt å montere armene..

    SvarSlett
  3. Flott genser! Fikk det til du! og det gjør du nok neste gang også..;)
    Det er ikke så vanskelig, men ganske så skummelt..hehe..

    Ønsker deg en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  4. Grattis, du er over monteringsbøygen.... det er ikke jeg.... Men det var ikke så ille, atlså? Bra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei ikke verdens undergang dette heller hehe ;)

      Slett
  5. Tillyke, det er på min "bucket list". Hvordan gik det så, så slemt som man tror eller?

    SvarSlett
    Svar
    1. Slett ikke, men får e hvordan neste gang blir ;)

      Slett
  6. Alltid greit å være tidlig ute;) Jeg er litt allergisk mot montering med symaskin, hehe;) Du er så flink! Jeg liker ikke for mange vrangmasker så jeg skulle virkelig lært meg å klippe opp genser til cardigan/jakke....Har ingen til å vise meg det så det går mest i gensrer her. Må finne meg en monteringsguru tror jeg;)

    Ha en finfin dag videre!

    SvarSlett
  7. Flinka :) Ble riktig så fint!

    SvarSlett
  8. Genseren ble flott! Er det ikke herlig å ha gjort det og klart det med glans?! Det er alltid spennende å sy og klippe i strikka-plagg: Jeg har gjort det utallige ganger, men er fortsatt like nervøs hver gang jeg skal klippe.....

    SvarSlett
  9. Ikke verst! Så langt har ikke jeg kommet :)

    SvarSlett
  10. Oj oj så flink!! Jeg klipper gjerne opp fra genser til jakke, men føler det blir verre med armer ;)

    Genseren var flott!!

    SvarSlett
  11. Virkelig imponert - da jeg er redd for klipp og sånn i strikk - men skal nok skaffe meg en mentor jeg også. Takk for at du deler din erfaring :)

    SvarSlett
  12. Gratulerer med bestått strikk-klipp-og-sy-prosjekt! Det er alltid skummelt å klippe i strikk, uansett hvor mange ganger man har gjort det før. Genseren ble kjempefin!

    Men du! Gratulerer også med suuupersøt prinsesse! Gurimalla, hun var nydelig! Kos dere! :-)

    SvarSlett
  13. Gratulerer! Så deilig det må være å være på den "andre siden". Jeg har fortsatt den utfordringen ventende på meg... uten at det haster :-) God helg!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...