torsdag 4. april 2013

Islænder for your kid!

Skulle bestille noen pensumbøker og plutselig var Susie Haumann sine bøker Knit for your kid og All you knit is love med i handle kurven woop! woop! Har bladd frem og tilbake i bøkene og der er mange flotte oppskrifter jeg gleder meg til å prøve :)

Første oppskrift ut ble Islender genseren i Knit for your kid, men hadde ikke lyst å strikke den i dobbelt tråd så begynte med enkel tråd baby merino fra drops og endte opp med en genser i størrelse 4-6mnd. Mønsteret var lett å følge selv om det står på dansk, eneste var å få fellingene i mønsteret fint, savnet noen gode tips om det! Med en vekt på 104 gram var det ikke en garn sluker, men garn lageret minker :D

Syntes genseren ble helt herlig i disse fargene, litt små karslig til en liten tass :) Gensere er ofte litt trange å få over hodet på sånne små kropper så derfor valgte jeg å strikke splitt og sette i to perlemors knapper :) Lagde dobbel halskant og brettet ned for syntes dette garnet lett får en litt rar kant hvis en bare feller av.

Hatt en kjempe påske med kjekt besøk, litt strikk og mye kos :)

Stine

26 kommentarer:

  1. Så fin! Denne genseren har jeg også lyst til å strikke! Oppmuntrende å høre at mønsteret er lett å følge. Fine farger også synes jeg.

    SvarSlett
  2. Den var bare helt sykt fin! Jeg har sett på den så mange ganger! Denne rykte opp mange hakk på strikkelisten gitt:) I rosa og brun var den altså fantastisk:)

    SvarSlett
  3. Flott genser! Og det var lurt av deg å strikke halskanten dobbel; absolutt det peneste!
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett
  4. Et spørsmål - du sier du endte opp med størrelse 4-6 måneder.. Betyr det at du fulgte oppskriften til en større variant som ble mindre pga annet garnvalg?

    SvarSlett
    Svar
    1. Mønsteret går egentlig kun ned til 2 år, men da med en annen strikkefasthet. Jeg valgte enkelt garn og tilpasset lengden etter et annet mønster :)

      Slett
    2. Aha - skjønner! Takk for raskt svar:)

      Slett
  5. Den genseren var utrolig flott! Likte fargene sammen, syns islender alltid blir vist i naturhvit og grå..Jeg har nettopp fått de to bøkene selv og det var masse fint! Gleder meg til å se ditt neste prosjekt:)

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  6. Oj, for en fart du har på strikkepinnene:-) Denne var kjempefin! Fine farger. Har også den på den eviglange strikkelista mi:-)

    SvarSlett
  7. Den ble utrolig fin.Helt nydelig.
    Liker fargevalget og jeg elsker halsplitt på barnegensere. Har for tiden tre uferdige strikkeprosjekt, alle med splittet hals. Må se å få gjort noe med det.

    God torsdag & God helg!

    SvarSlett
  8. Flott genser med skikkelig fine farger :)

    SvarSlett
  9. Alldeles nydelig! Tror jeg må bestille denne boken:) Herlige farger!

    SvarSlett
  10. Å, digger denne islender, knallfin, Stine!!
    Godt at jeg allerede har boken..... :O)

    SvarSlett
  11. Åh, den er helt øverst på min liste fra den boka! Kjempefint strikket, i supersøte farger. Hmmm, hadde egentlig tenkt å vente litt og strikke den til oss selv i str to år, men fristende nå å lage en mini-variant :) Du er p r o d u k t i v !!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan jo ha den i begge størrelser ;) På pinne nr 3 og et lett mønster å huske så gikk det fort unna! :)

      Slett
  12. Wow. Så fin! Du er en racer med strikkepinnene. Er virkelig glad jeg fant bloggen din for her henter jeg mye inspirasjon!

    SvarSlett
  13. Tøff islender! Likte brunfargene, litt sånn retro-aktig ;)

    SvarSlett
  14. Kjempetøff til en liten kar denne ja!:)

    SvarSlett
  15. Så skjønn denne ble. Aldeles nydelig.
    Klemz

    SvarSlett
  16. Helt nydelig! Blir jo en helt annen genser når man velger andre farger enn de tradisjonelle. Så produktiv du er :)

    Og de bøkene du plutselig bare bestilte...tror det er fare for at det samme skjer her. Helt sånn plutselig..

    Ha ei super helg
    Klem

    SvarSlett
  17. Merkelig dett med strikkebøker som hopper opp i handlevognen.... Skjer her å det gitt :)

    SvarSlett
  18. Så nydelig <3 Venter på det heftet. Gleder meg til det dukker opp i postkassen :D Så lurt med splitt og knapper!

    Håper du har en fin søndag :)

    SvarSlett
  19. Åh, kjempesøt! Utrolig hva du tryller frem altså :)

    SvarSlett
  20. Nydelig - kjempe fin genser!
    Mye lekkert i det heftet der ja :)

    SvarSlett
  21. Den genseren likte jeg godt, søt og "veslevoksen" på en gang :)