onsdag 24. april 2013

Bella til ullprinsessen

Når jeg kom hjem fra sykehuset var det en stor glede å kunne velge ut det første plagget jeg ville strikket til ullprinsessen min <3 Siden den lokale garnbutikken hadde fått inn heftet "Babystrik på pinde nr 3" etter at jeg tilfeldigvis spurte om hun hadde tatt det inn, så måtte jeg jo kjøpe det, hun bestilte det til meg ;) *praktisk* :) Og med nytt hefte ble valget lett :) Bella bella!


Den dagen jeg skulle begynne å strikke hadde ullprinsessen på seg en sparkebukse i baby alpakka silk  fra drops og vel viten om at det gjemte seg 3 nøster med dette garnet i en deilig blå farge ble valget lett :) Jeg er veldig glad i rosa og lilla, men syntes at blå er en utrolig fin farge til jenter, og siden dette er en tunika med bladmønster så tviler jeg på at hun blir forvekslet med en gutt ;)


Mønsteret var veldig enkelt å følge, overraskende faktisk. Dansk er ingen problem å strikk etter :) Siden ull garderoben er ganske full i den minste størrelsen valgte jeg å lage 3-6mnd og satser på å kunne bruke den mye i sommer :) Det gikk med 80 gram garn så har enda noen gram igjen til noe lite søtt :) Tre stykk perlemors knapper bak, for det lille ekstra ;)


Kjempe koselig å ha en liten prinsesse i hus og ikke minst en liten garderobe som trenger ull ;)

Stine

20 kommentarer:

  1. Heldige prinsessa! Denne ble lekker:)

    SvarSlett
  2. Den ble kjempefin! :) herlig mønster og nydelig blåfarge :)

    SvarSlett
  3. For en nydelig blåfarge :) Hun blir nok fin i den fargen der

    SvarSlett
  4. Virkelig nydelig!! Jeg synes også blått er nydelig til jenter, og i dette tilfellet vil det nok ikke bli forveksling, nei ;)

    SvarSlett
  5. Denne ble veldig flott i blå også, jeg strikker i lilla :-)
    Tror det er mange som har fått øynene opp for dette heftet, ryktet om fine oppskrifter spres fort.

    SvarSlett
  6. Så fin i blå, jenter er litt heldige som kan bruke alle fargene. Jeg holder på med en Bella i oransje. Masse fint i dette heftet;)

    SvarSlett
  7. Så skjønn den ble og fargen var kjempefin, passende til ei lita frøken:-) Det er så artig å se alle variantene av Bella rundt omkring:-)

    SvarSlett
  8. Helt nydelig! Og den blåfargen var bare herlig :) Den blir flott på ullprinsessen din ♥

    Kos deg med å fylle garderoben med ull-plagg :)

    Stor klem

    SvarSlett
  9. Helt nydelig farge og mønster!!! :)
    Og gratulerer med en liten prinsesse :)
    Klem fra Veronica

    SvarSlett
  10. Nydelig Bella! Og prinsessestrikk til egen prinsesse - finnes det noe bedre? Gratulerer så mye med lille ulldotten :) Tror jeg må ha den der boka jeg også snart...

    SvarSlett
  11. Så nydeleg, og ein flott farge :) Heldige ullprinsesse :)

    SvarSlett
  12. Hei. her inne var det mye fint. denne kjolen, den beige og brune genseren og nøstebarndressen for å nevne noe. Og så Mariusen da sjølvsagt. Du er veldig flink. titter gjerne innom att

    SvarSlett
  13. Fantastisk nydelig! Og flott farge du har brukt :)
    Ha en fin kveld videre :)

    SvarSlett
  14. Så kjekt du bruker blått til jenta di! Den ble utrolig fin, liker så godt det bladmønsteret:)

    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  15. Så utrolig flott denne var! Denne blåfargen er ikke typisk guttefarge og tunikaen vil vel gi sitt inntrykk i seg selv. :) Den var kjempefin!

    SvarSlett
  16. Hej Stine,
    Er det mon din lille søde pige? tror jeg har været lidt blogfraværende, hvis det er tilfældet ;-)
    Under alle omstændigheder er det et fint lille sæt der er blevet lavet til hende.
    Klem Emilie

    SvarSlett
  17. Nydelig!
    - og jeg elsker fargen!
    Dette hefte har så mye lekkert at man må jo nesten strikke alt :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...