lørdag 23. mars 2013

Vestefest med maskesting!

 
Alle gode ting er tre? Denne vesten har egentlig vært ferdig en stund, men aldri kommet seg ut på bloggen. Den er strikket av restene fra den lilla vesten, som ble gledelig mottat som kjole, og det ble nesten en lilla vest til. Bare nesten, for jeg hadde ikke nok til alle stripene, ajajaj, men med litt rester fra den brune nøstebarn dressen fikk den lilla vesten en brun stripe og litt ekstra mye grått og ble ferdig den også :)


For at den brune stripen ikke skulle være alene prøvde jeg meg på å "brodere" et lite hjerte i brunt. Kan vel lett si at hjerte ikke ble helt perfekt, men det kalles vel sjarm? ;) Siden det ble brunt hjerte ble det også hjerte-knapper festet med brun tråd, ah detaljer detaljer ;) Har man lyst å prøve seg finner man en video om broderingen her! Jeg skal iallefall prøve meg på dette engang eller to til :)

 
Vesten er strikket etter mønsteret magic troll vest i dobbelt tråd babyull fra Gjestal på pinne nr 4. Gikk med 121gram garn til størrelse 1-2år. Kjempe enkelt strikk å ha med på forelesning så dette er et nesten rent skoleprosjekt :) Kun de siste detaljene som ble gjort hjemme, ser ikke helt for meg nål, tråd og knapper hadde sett så veldig smart ut mellom kognitiv rehablitering og helsepolitikk ;)

Nå skal påsken nytes, med litt strikking, litt skole og masse påske kos :)

Stine

12 kommentarer:

  1. Så fin! Ble kult med den brune stripen og grått bryst, kanskje bare et lykketreff at det ble tomt for lilla? Hjertet er også kjempesjamerende - jeg syns bare du skal si at det var akkurat slik det var meningen det skulle bli ;)

    SvarSlett
  2. Jeg syns den ble riktig så stilig! Litt miksing og triksing må ofte til;)
    Ha en fin påske:))

    SvarSlett
  3. Så søt den ble! Det er alltid kjekt med litt ekstra detaljer :) God påske!

    SvarSlett
  4. Morsom liten sak det der :o)
    Vester og rester gjør seg sammen.
    Fine detaljer!

    SvarSlett
  5. Så skjønn og virkelig fine detaljer:-)

    SvarSlett
  6. Skjønn vest - ekstra søt med hjerte på :)

    SvarSlett
  7. Så fine farger! Og den vesten sniker seg oppover strikke-køen min altså! Takk for inspirasjon.

    Nydelig er den!

    Ha ei flott påskeuke!
    Klem

    SvarSlett
  8. Så utrolig skjønn! Og riktig så sjarmerende med påheklet hjerte! Hjemmestrikk skal ikke nødvendigvis være perfekt for å være nydelig:)

    SvarSlett
  9. Kjempe fin :) Og så søt med det hjerte.
    Ønsker deg en fin kveld videre :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...