onsdag 20. mars 2013

Vest med mønster vri

Når jeg strikket guttevesten fra Sandnes så ble jeg veldig fasinert over mønsteret oppe og tanken om en hel vest i denne strukturen festet seg. Farge valget ble enkelt og detter er en reste-vest etter den forrige.

 
Tok utgangspunkt i mønsteret oppe på den andre vesten så strikket jeg i vei. Hadde planer og litt forskjellig men ble så ivrig at det ble strikkert for langt uten mine ideer var strikket inn, kanskje jeg må prøve meg på en mer i retningen som jeg tenkte meg først en annen gang.

 
Vesten er strikket i baby ull fra Gjestal i en deilig baby-blå farge :) 36 gram garn var nok og den evige haugen med et nøste i hver farge med babyull begynner å minke. Et og to nøster i en farge var logisk når alt jeg kunne strikke var sokker og luer, men lite praktisk når man ønsker å strikke større ting :/

Tipper dette er en størrelse 0-2mnd og med små søte perlemors knapper er det en liten prins verdig :)

Stine


14 kommentarer:

  1. Supersøt :) Fint med prosjekter som kan ta knekken på noen av alle enkeltnøstene!

    SvarSlett
  2. Som en nøstebarnvest i patentstrikk:) Du strikker kjempefint!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ble litt det når jeg ble så ivrig i mønster strikket at jeg strikket for langt til å prøve ut noen av ideene mine hehe

      Slett
  3. Så fin! Jeg er så utrolig glad i patentstrikk:)

    SvarSlett
  4. Kjempelekker med mønster-vrien! Kan tenke meg den er god og elastisk og sitter godt på en liten kropp :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Så nydelig! Jeg fikk assosiasjoner til Nøstebarnvesten, bare med et annet uttrykk :) Jeg er også verdensmester i å handle inn enkeltnøster...

    SvarSlett
  6. Veldig fin farge på vesten! Er det patentstrikk?

    SvarSlett
  7. En nydelig vest, absolutt en liten prins verdig :-)

    SvarSlett
  8. Flott liten vest, og vester får man aldri nok av. Spørs om du ikke må strikke en til for å få prøvd ut ideene dine. :)

    SvarSlett
  9. Oj, den var kjempefin! Lurer også på om det er patentstrikk?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hakke peiling :/ Følgte bare mønsteret i heftet hehe :)

      Slett
  10. Skjønn vest! Jeg og kjøpte ett og to nøster tidligere..hadde dilla på skjerf, sjal og sokker strikka på quick knit. Men endte opp med å bare komme på nye ideer og nøstene ligger der enda, hehe..

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...