søndag 10. mars 2013

Stuttbrok eller mamelukker!


Jeg har observert noen flotte kortbukser som er blitt produsert rundt om i strikkeverden, men ikke like lett å finne mønster så da prøver man seg frem! Synte det er så fint med kortbukse og hvit strømpebukse under, så håper bare min modell blir fin på, bare å vente i spenning til modellen dukker opp! Når de var ferdig så minnet de meg litt om mamelukker! Så dette er kortbukse i gutte-modell og mamelukk i jente-modell ;) Mamma mente hun hadde arvet noen gode ballong-bukse mønster etter farmor så tror jeg må lete litt i lageret hennes :)


Tenkte jeg skulle bruke restene etter ribbebuksen, men ente meg at jeg måtte begynne på nytt nøste og har nå mer "rester" enn jeg hadde før jeg begynte :/ Strikket i 41 gram Baby merino fra drops på pinne nr 3. Hull rad til silkebånd og ekstra høyde bak  for gode bleie-rumper. Tiltenkt størrelse er fra nyfødt eller litt større :)

Stine

11 kommentarer:

  1. Kjempesøt! Hadde vært artig å sett den "live", kan tenke meg den er superfin på også :)

    Ha en flott søndagskveld!

    SvarSlett
  2. Den ble søt! Kjempefint med sløyfebåndet.
    Ha en fortsatt fin søndagskveld!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  3. Takk for koseleg kommentar. Så søt bukse du har strikka :)

    SvarSlett
  4. Denne var jo bare kjempesøt!

    SvarSlett
  5. Så søt! I boken Babystrik av Susie Hauman finnes det også en kul ballongsbukse med seler, jeg holder på med den nå og er spent på resultatet. Men i grunnen trenger ikke du noe mønster på den som har denne fine modellen allerede :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips :) Alltid kjekt med nye mønster.

      Slett
  6. Det er så fint med kortbukser! Denne ble søt med sløyfe på:)

    SvarSlett
  7. Så herlig bukse! Blir et fint antrekk dette her, litt gammeldags stil :)

    SvarSlett
  8. Supersøt! Og grattis med bloggjubileum! :-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...