torsdag 14. mars 2013

Litt garn, mye glede..

2013 er året for å strikke fra lageret, men litt garn må da også inn, det er viktig med ny inspirasjon! Og når Blåbærlina la ut link om salg på Holst sitt garn så ble det tilfeldigvis bestilt noen nøster. Har sett at mange bruker dette garnet og selv om jeg har mange garntyper jeg er fornøyd med er det alltid kjekt å prøve noe nytt :)


Fargene er helt herlig og har tenkt på flere mulige strikkeplagg jeg kan lage. Selv om jeg har sagt til meg selv at når man skal kjøpe garn i 2013 så skal det være med et prosjekt i tankene så blir det nok alltid strikket frem noe av dette også skal en se ;)

Litt nørde-fakta må til...
Holst supersoft i 100% ull med en garn lengde på 575m/100gram står at det kan maskinvaskes på kald ullprogram så det er et pluss :) Disse nøstene skal nok få stå en liten stund å sende ut litt garn glede til det perfekte prosjektet er funnet. 532 gram med herlighet!


Stine

20 kommentarer:

  1. Å det er så friiiiistende!! Jeg har ikke kjøpt på nett fra utlandet før - vet du hvordan det er med toll/moms?

    SvarSlett
  2. Så utrolig fine farger! Nå ble jeg også fristet til å kjøpe nytt garn, selv om jeg egentilg har kjøpestopp :/

    SvarSlett
  3. (og DER var jeg og gått på samme garnkjøpssmell, haha.... ooh, gleder meg til pakke i posten!)

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe sånt som skjer ;)

      Slett
    2. Det var fargene på bildet ditt som tok knekken på meg, haha :)

      Slett
  4. Fine farger! Nå er prisene helt utrolig lave.
    Jeg er i utgangspunktet skepisk til at jeg ikke finner ut hvor i verden ulla kommer fra, vet du det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har ingen anelse hvor det kommer fra :/ Kanskje noen andre vet?

      Slett
  5. Det er så mange fine farger i holstgarnet! En av mine favoritter!

    SvarSlett
  6. Ooo, fine farger! Likte spesielt godt den lys turkise/mintgrønne til høyre:-) Det er virkelig et godt, lett og holdbart ullgarn - det eneste jeg misliker ved det er lukta og følelsen av spinneoljen. Heldigvis blir man lett kvitt det ved å vaske garnnøstene før bruk:-)

    SvarSlett
  7. Sukk, ja, dette gir glede også før det tas i bruk. Vakkert!

    SvarSlett
  8. Åh så lekkert...sukk. Får jo hjertebank, hihi ;) Så disse hos Blåbærlina også, klarte akkurat å stå imot...men nå har jeg vært inne enda en gang og tittet. Garngal. Jaja, det fins verre ting :)

    Gleder meg til å se hva du skal trylle fren av disse lekre fargene.

    Klem

    SvarSlett
  9. Gled deg, dette garnet vil du like! Litt trått i starten grunnet oljen i garnet, men blir suuupermykt etter vask! Jeg elsker fargespillet i garnet, at fargene er litt melerte :)

    SvarSlett
  10. Flere som har gått på en Holstsmell, ser jeg...
    Jeg falt pladask for garnet, og har gått på to smeller i dette salget. Trallala....

    SvarSlett
  11. Føler meg litt skyldig her.....Hehe....
    Men å spre litt garnglede er vel ikke så dumt :0)
    Ser vi liker samme farger - vi finner nok på noe fint,
    jeg har foreløpig ingen plan jeg heller...
    Kos deg med nøstene

    SvarSlett
  12. Ah! Sukkertøy for øyet!
    Kjenner jeg må stritte kraftig i mot for ikke å falle for slike fristelser... Ikke alltid like lett nei (og av og til skeies det selvfølgelig ut ;)

    God helg!

    SvarSlett
  13. Se der ja :) Tror det var mange som ble fristet etter Blåbærlina sitt innlegg :) Jeg kribler etter å bestille mer i tilfelle jeg skulle gå tom for garn under et prosjekt ;)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  14. Ja ja.. vi var nok mange som ble inspirert der.. ;) Jeg sitter nå og legger inn min bestilling nummer 2. ;) Hvilken farge er det du har til høyre her? Den liseblå. Er det opal?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den lyseste mener jeg heter opal :) Nydelig farge!

      Slett
  15. Det garnet ser helt nydelig ut :)

    SvarSlett
  16. Jeg er en svak svak sjel...
    Måtte inn og se på denne siden , og gikk meg på en gedigen garnsmell,
    jeg som har kjøpestopp...
    Garn og mønster til 2 sjal på veg til meg nå :-)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...