tirsdag 26. mars 2013

Klassisk barnestrikk

Ah, gleden er en ny strikkebok!! Til jul fikk jeg en heklebok om de forskjellige hekle-teknikkene, kanskje et hint om at hekling ikke er min ting? For jeg har nemlig fått en nesten lik hekle bok før, en bok som settes pris på hver gang jeg skal hekle og ikke husker forskjellen på de forskjellige teknikkene. MEN to slike bøker er for mye for mitt heklebok-lager, så ivrig er jeg ikke på å hekle!

Boken ble derfor byttet inn i "Klassisk barnestrikk" måtte bare betale en "liten" mellom sum *kremt*, men hvorfor kjøpe en bok jeg ikke har lyst på og så kjøpe denne boken ved en senere anledning? Vinn-vinn spørr du meg! ;)

For boken har mange nydelige mønstre! Har allerede sett meg ut en genser en av go-jentene mine skal få til bursdagen. Satser på at mammaen ikke husker å sende inn ønske om hvilket strikkeplagg de ønsker sånn at jeg kan strikke akkurat det jeg vil :)

Boken er også enda en god grunn til å lære å montere ved å klippe *grøss*, men som mye annet så høres det vel verre ut enn det er? :) Er forresten en flott trinn for trinn visning av blant annet montering i slutten av boken, kanskje jeg bør ta det som et hint? ;)

Stine

5 kommentarer:

  1. Den boka skal jeg og kjøpe meg:-) har noe liggende som må klippes i og jeg gruuuer meg!!! Kjekk blogg du har :-)

    SvarSlett
  2. Så klart du må bytte til en bok som du liker:-) Ser ut til å være mange fine oppskrifter i den:-) Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Søt bok! Usj, den klippingen ja.... Holder meg unna så godt jeg kan, men du har sikker rett i at det høres verre ut enn det er :) Lykke til når du kommer så langt, blir spennende å lese hvordan det går!

    SvarSlett
  4. Denne har eg lånt på bibiloteket! Kjempefin bok :-)
    Brukte den sjølv til å montere for fyrste gong forrige veke, eg var livredd heile tida, men det gjekk overraskande bra :-) Er vel berre å hoppe i det, sjølv om det kan framkalle angst, hehe :-)

    SvarSlett
  5. Denne har eg lånt på bibiloteket! Kjempefin bok :-)
    Brukte den sjølv til å montere for fyrste gong forrige veke, eg var livredd heile tida, men det gjekk overraskande bra :-) Er vel berre å hoppe i det, sjølv om det kan framkalle angst, hehe :-)