mandag 4. mars 2013

Jeg skulle vært en supermann strikker!

Hvorfor er det slik at en alltid klør etter å begynne på noe nytt og når man først har begynt så er man klar for neste prosjekt? Jeg skulle vært en supermann strikker! *svosj* så var man ferdig og klar for nye nøster ;)

 Noen nøster var klar for å bli en ribbestrikket bukse lenge før andre prosjekter var ferdige, jeg var merkelig nok kjempe klar for å strikke denne buksen. Jeg, altså meg, jeg som ikke liker å strikke ribben på en genser engang og som oftest så ender alle plagg som skal ha ribbet kant opp med mye kortere kant enn det som står i mønsteret. Så hvorfor denne yrende lyst?

Ikke vet jeg for buksen var ikke særlig spennende å strikke. Men nå er den ferdig og jeg er fornøyd og ikke minst kjempe klar for nye prosjekter. Buksen er strikket i Baby Merino fra drops kjøpt/hamstret på salg. Et kjempe deilig garn både å strikke med og ikke minst blir resultatet kjempe mykt :) Vinn-vinn! Til en størrelse 0-1år gikk det med 79 gram garn i lys beige. Ikke den sprekeste fargen, men meeeeget praktisk :) Mønsteret til buksen fant jeg i nøstebarn boken.

Et lite vende tips: Jeg fikk ikke til vendingene når jeg strikket munnen i monsterbuksene, altså for å få buksen høyere bak. Ble store hull og lite pent, men nå har jeg funnet en fin-fin video hos Pickles som viser hvordan man får fine vendinger *glede* anbefales, ble rett så fornøyd med vendingene mine :) Videoen finner man her! Bare å vende ivei ;)

Stine

16 kommentarer:

  1. Ja, det er rart med lysten, den tar helt overhånd innimellom! Buksen ble hvertfall veldig fin. De er gode i bruk også ribbebuksene, og varer lenge! Ha en fin uke!

    SvarSlett
  2. Man må bare hive seg på når man får en slik "ånd". ;) Er som regel lenge mellom jeg får lyst til å strikke ribbestrikk også. Men sååå praktisk da. Har to snupper på snart 4 år som trenger nye til høsten jeg også.. Greit med litt god tid på seg da. Men svusj så er vel de ferdige også. Kanskje den ånden kommer flyvende fra deg til meg? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror den allerede er sendt for her er den ikke lengre :P

      Slett
  3. Knallfin bukse du har strikket - i samme garn som jeg lekte meg med sist. Nydelig garn, ja.

    Jeg kjenner igjen lysten til stadig å begynne på nytt - du er så absolutt ikke alene :-))

    SvarSlett
  4. Takk for vende-tips! Jeg slet også med vendingene i monsterbuksa, det ble pent kun på en av sidene... Irriterende! Men ja, tilbake til denne herligheten av en bukse: kjempesøt og garantert praktisk :) og du! Du er jo en supermann-strikker ;) du ferdigstiller før vi andre får sukk for oss!

    SvarSlett
  5. Kjempefin! Og veldig greit med en anvendelig farge. Har innsett at ungene har både bukser og gensre i ynse farger som ikke passer så godt sammen :) Neste bukse blir grå :)

    SvarSlett
  6. Takk for vende tips!! :)Disse buksene er så gode, og så passer de alle barn, uansett om de er bred eller smal! :)

    SvarSlett
  7. Så fin bukse! :) Kjenner meg veldig igjen beskrivelsen av å starte på nye prosjekter ;) Men man må vel kanskje bare godta at sånn er det? :)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  8. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men det høres unektelig veldig kjent ut ;)

    SvarSlett
  9. Hihi, jeg vil også være supermannstrikker! Det hørtes fantastisk ut;-)

    Fin bukse du har strikket da. Ribbebukser er jo superpraktiske:-)

    SvarSlett
  10. Kjent fenomen ja :) Det tar v e l d i g kort tid å komme på en ny ide, men så er det den gjennomføringen.... Kjempefin bukse, og baby merino fra drops er deilig!

    SvarSlett
  11. Helt enig, morsomst i begynnelsen og når det er ferdig :O)
    Sikkert en praktisk og deilig bukse
    og godt å ha den ferdigstrikket!!
    Så er du klar til nye prosjekter :O)

    SvarSlett
  12. Jeg strikker kjapt, men ennå er det lenge til at jeg hadde rukket å strikke alt jeg har lyst til, kanskje derfor det hoper seg opp med mønstre og garn her i huset?

    flotte ribbebukser!

    SvarSlett
  13. Kjempefin bukse, og de er jo så herlige i bruk for barna. Men enig med deg, de er kjeeeeedelige å strikke. All ære til deg som har fullført, hihi ;)

    Ha ei flott uke
    Klem

    SvarSlett
  14. Enig i at ribbestrikk kan være et eneste stort gjesp ;) Men det blir i det minste praktiske plagg av det! Synes du er en super(mann)strikker allerede jeg... du er jo veldig produktiv :)

    En super uke videre til deg!

    SvarSlett
  15. Det er noe mystisk med disse buksene ja, det blir faktisk nokså gøy med ribbestrikk :) Har strikket et par av de selv, men nå er det heldress i perlestrikk på mine pinner, i samme garn som du har brukt her, tilogmed i samme farge :p