søndag 3. februar 2013

Septemberjakke


Eg, jeg, meg var den heldige vinneren hos rare rusk i vinter!! Den utrolige flotte premien jeg vant var mønster og garn til den flotte septemberjakken hun har laget selv *imponert*. Mønsteret finner man her! Nøstene måtte legges vekk i julegave strikkingen, men ble med glede tatt frem når nyåret startet :)


Fikk med fire nøster av pt2 garnet i en deilig blå-farge, et nytt bekjentskap for min del. Bestemte meg for å strikke den i størrelse 4-5år siden det har blitt mye små-strikk i det siste er det kjekt å få noe litt større. Jakken strikkes på pinne nr 3 1/2 så ikke et evighetsprosjekt. Mønsterraporten på 4 omganger gjør at det blir litt strikke-stripe følelse og arbeidet vokser fort :)


Mønsteret er godt forklart og lett å strikke. Ekstra pluss at det er raglan felling. Jeg begynte å strikke første armen feil to ganger, ikke vet jeg hvorfor jeg greide å tulle sånn for det er greit forklart. Men ferdig ble den :) Som den evige optimisten jeg er fikk jeg panikk for at jeg strikket for løst og at jeg ikke skulle ha nok garn til hele jakken, her slo for-lite-garn-panikken inn tidlig. Men som vanlig gikk det helt fint og 194 gram av garnet gikk med til denne herligheten :)


De lekre knappene lå også med i pakken, seks flotte perlemors knapper, skjønner at det mangler noe i knappelageret mitt! Selv om jeg ikke er i mangel på knapper..

Stine

23 kommentarer:

  1. Nydelig jakke. Mønsteret minner veldig om en jakke jeg strikket tidligere fra boken Myk Start.

    Imponert over farta du strikker i. Her triller det ut ferdige ting :-)

    SvarSlett
  2. Ja jeg og syntes jakken minner om den :) Har fått mye strikketid i både selskaper, under forelesninger og på flyturer i det siste så har blitt uvanlig mye strikk i januar. MEN det er bare kjekt :D Må nytte mens man kan ;)

    SvarSlett
  3. Den ble jo kjempenydelig!!
    Gleder meg til å strikke den en dag!! :)

    SvarSlett
  4. Superfin jakke! :) Enig i at den minner om den i myk start, men superpluss at den er med ragland, for det er ikkje den i myk start.

    Du produserar og produserar, fatter ikkje korleis du får tid til alt, det dukkar jo stadig opp noko fint her :)

    SvarSlett
  5. Den jakken var bare utrolig vakker! :) Og fargen var lekker. Så flink du er! :)
    Klem fra Veronica.

    SvarSlett
  6. Nydelig jakke, og en aldeles bedårende blåfarge :) Klem fra Ingrid

    SvarSlett
  7. Hel-skjønn jakke og nydelig blåfarge!
    Til å spise opp!

    SvarSlett
  8. Takk for koselig kommentar inne hos meg! Her var det jammen med mye fint gitt! Legger deg til listen min så jeg kan følge med videre. Jakken over er helt nydelig:)

    SvarSlett
  9. Utrolig skjønn jakke,ble veldig fin i blå:)

    SvarSlett
  10. Å, for en herlig jakke:-) Fikk virkelig bare enda mer lyst til å strikke den nå! Strukturmønsteret er veldig fint.

    SvarSlett
  11. Kjempefin jakke! Og farge....

    SvarSlett
  12. Nydelig jakke! Så helig du var som vant!
    Jeg liker fargen kjempegodt, har du fortsatt fargekoden?

    SvarSlett
  13. Så fiin!
    Nydelig farge og lekkert mønster :)

    God uke til deg,
    klem

    SvarSlett
  14. Så herlig å vinne en slik pakke:) Jakken ble nydelig, liker kjempegodt den blå fargen!

    SvarSlett
  15. Kjempefin jakke! Jeg strikket en lik til baby, og da brukte jeg oppskriften fra Sandnes Garn :)

    SvarSlett
  16. Så fiin! Veldig lik mykeste myke jakke fra boka Myk start, forskjellen er vel raglanfellingen på denne her - myye mer praktisk:)

    SvarSlett
  17. Så utrolig fin! Heldiggrisen som vant så fin pakke!

    SvarSlett
  18. Kjempenydelig jakke, rett og slett.
    har den på pinnene selv..... :O)

    SvarSlett
  19. Herlig farge! Henger meg på de andre som komenterer farten din, imponerende! :-)

    SvarSlett
  20. Herlig farge! Henger meg på de andre som komenterer farten din, imponerende! :-)

    SvarSlett
  21. Helt nydelig ble den! Veldig fin farge, og perlemorsknappene passet jo så godt! :))

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...