torsdag 14. februar 2013

Mini-ragger

Den store sokke-strikkeren i familien er borte og vi må nok bare innse at sokker må man strikke selv. Selv om jeg har mange par deilige Besto-sokker liggende til meg selv og mamma har vel et lager av alle andre størrelser enn kunne tenke seg så må nok sokke-strikking få en litt større plass på min strikke-liste. Sokker er jo egentlig flotte gaver!

Fargen er vel en blanding mellom de to bildene.


Jeg begynner i det små med noen deilige mini-ragger etter mønsteret fra Myk start boken. I deilige alpakka fra drops vil nok disse sokkene varme små "tottelotter" i størrelsen 1-3mnd. Med usle 24gram vil de nærmest ikke merkes på foten :) Selv om alpakka loer er det så utrolig mykt at man tåler litt lo!

 
Mønsteret var lett å skjønne, men greier ikke  å strikke den typen hel så ble kile-hel sånn som mammo har lært meg! Tror de fleste har en måte å strikke helt på og den holder man seg til. For jeg har prøvd meg på hel etter mønster når jeg strikket marius-sokkene før jul, ingen suksess!

Stine

6 kommentarer:

  1. Søte sokker:)
    Jeg har aldri turt å prøve med på sokker! Litt komisk da jeg går rundt med en overbevisning av at jeg kan klare alt som jeg VIL, men tror kombinasjonen at det er TO av dem, og ryktet om at hæl er vrient blir litt heftig :)
    Ja, og så har vi jo sokkestrikkere i familien, ja.

    SvarSlett
    Svar
    1. Sokker var det første jeg lærte :) Hel er ingen hindring, spørr en flink sokke strikker så får du nok vist en hel og etter det er det bare en lek :)

      Slett
  2. Så skjønne:-) Disse har jeg strikket mange par av - de sitter så godt på siden de er så lange. Strikket faktisk et par til sønnen, som nå er 2,5 år, i størrelse 9-12 mnd som han fortsatt bruker:-)

    SvarSlett
  3. Fine sokker, herlig farge! Ullsokker er et must i vintersko for meg, og jeg lærte hælfelling av min farmor. Den er verdens beste :-)

    SvarSlett
  4. Flotte sokker!!
    Tusen takk for at du deltar på "Gi Bort"-en min ;) Lykke til i trekningen - kun 2 dager igjen!
    --klem--

    SvarSlett
  5. Det var fin bruk av et halvt nøste alpakka! Takk for tips:)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...