søndag 24. februar 2013

Lillestakken

Det nærmet seg legge tid og jeg kom på at jeg ikke hadde noe strikk til å ha med på forelesningen om stemningslidelser og schizofreni *krise* Kjente tvangstankene om lange timer uten strikk komme snikende ;)


Tok frem to nøster med Ullteppegarn som jeg fikk i julekalenderen av mamma :) Har lenge vist at disse skulle bli til en Lillestakken fra Myk start boken. La opp masker til 4-8mnd og begynte litt sånn at det bare var å strikke riller i timen. Men når strikket vokste passet ikke helt størrelsen på strikket med min mening av størrelsen på en 4-8mnd gammel baby. Og når jeg kom hjem viste det seg at jada her skal forstykket og bakstykket strikkes hver for seg og sys sammen i sidene! Jaja kjolen ble no ferdig selv med en søm mer enn hva jeg mener en trenger, notat til neste gang!


SE!!! Vi har fått sol :)

Syntes denne lilla fargen er helt nydelig, og passet utmerket til denne søte kjolen :) På pinne nr 3 gikk det med 76 gram garn og en liten rest til noe annet lilla-fint er igjen :)

Stine

15 kommentarer:

  1. Så flott den kjolen ble, nydelig farge:-) Ønsker deg en fin søndag! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Det ble en helt bedårende kjole. Enkel og fin. Så fint det ble med en liten bølgekant nederst.
    Fargen er kjempefin. Enkel strikk å ha på pinnene nå i disse VM- tider hvis man følger med på det, og som du sier på forelesning!
    ha en fin søndag! :)

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole i fin farge! Dette var et godt tips til neste strikkeprosjekt:)

    SvarSlett
  4. Kjempefin!
    Kan du skjønne dette med forstykke og bakstykke hver for seg? Helt unødvendig:)

    SvarSlett
  5. Denne var bare så søt! Har hatt lyst å strikke den til frøkna jeg også, men må inse at hun har vokst fra den størrelsen :)

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  6. Nydelig kjole!
    Så søt og fargen er virkelig fin!

    SvarSlett
  7. Supersøt kjole! Så enkel og fin, både til hverdag og fest :)

    Ha ei fin uke
    Klem

    SvarSlett
  8. Skjønner godt det ble litt krisestemning ved tanke på å sitte og bare lytte i flere timer, ja...
    Kjolen ble nydelig, da! :)

    SvarSlett
  9. Fin var den i alle fall:) Også så herlig med sol!

    SvarSlett
  10. Det var en skikkelig søt kjole! :)

    SvarSlett
  11. Helt enig med deg - veldig fin farge! Og nydelig kjole :) Blar meg nedover hos deg (jeg har ikke lest blogger på lenge - altfor lenge) - utrolig mye fint du har strikket! Lekker vest, jakker, lue....u name it!

    Flink du er :)

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...