fredag 22. februar 2013

Flettelue

Jeg bare måtte prøve meg på noe fra boken "I all enkelhet" som jeg fikk til jul og valget var lett, denne luen har jeg sett så mange flott eksempel på gjennom høsten.

Men alle gode ting er tre sier bare jeg! Først la jeg opp enkelt tråd med jade fra gjesdal, men luen ble så utrolig kort, så etter 5 flettinger tok jeg opp og la opp med dobbel tråd, strikket 9 flettinger men den ble så utrolig tykk! Tredje forsøk ble med enkel tråd, men med lengre topp etter tips fra flinke strikkedamer, hvorfor hadde jeg ikke tenkt på det selv ved første bom-strikk?



Strikket forbi første øreklaffen og der sa det stopp, no var jeg lei hele luen! Men jeg har jo startet en ny sport og luen ble med som et skole-strikk-prosjekt og etter noen forelesningstimer om "indivuell plan" var luen nesten ferdig :) Er utrolig nok mye lettere å følge med under forelesningene når man har noe å strikke på, iallefall for min del forsvinner tankene lett ut i fri-flyt hvis ikke jeg har noe å gjøre mens de forskjellige temaene blir forklart, noen mer engasjerende enn andre.....


Hadde litt Jade garn fra Gjestal og med en alpakka/ull blanding tenkte jeg at den måtte passe greit til en lue. Er ikke helt fornøyd med dette garnet selv om fargen er etter min mening helt nydelig. Men 67 gram mindre i lageret og en lue mer i kurven er fin-flott! Luen er strikket etter mønsteret Lue med øreklaffer i størrelse 1år, men den ble veldig stor og vil nok passe bedre til en 5-6åring. Og siden jeg la på noen ekstra masker på rillene vil det gå helt fint :)

Stine

7 kommentarer:

  1. De er så fine de luene.. Så elegante og enkle :) Har strikket en i Nepal. Nyyydelig farge <3

    SvarSlett
  2. Så fin! Holder med deg i at fargen er helt nydelig :)
    Den boken har jeg også, men har ikke strikket noe fra den enda. Men det blir! :))

    SvarSlett
  3. Så fin luen ble! Og imponerende at du fortsetter
    til du blir fornøyd! :o)) skulle også tittet litt i den boka,
    Fkk den til jul jeg også.
    Helt enig forresten ang konsentrasjon og strikking,
    Mye lettere å konsentrere seg med et strikketøy,
    Om det da ikke er superkomplisert mønster selvsagt :o)

    God strikkehelg! :o)

    SvarSlett
  4. Deilig fletterlue du har strikket. Og fargen er fantastisk.
    Herlig helg jeg ønsker.

    SvarSlett
  5. Nydelig farge! Jeg har strikket den varianten som er uten øreklaffer, men har store planer om å lage denne også, -syns mønsteret var artig å strikke!

    SvarSlett
  6. Fin lue!
    Og jeg er helt enig i at det er enklere å følge med på forelesninger om man strikker. Selv om det kan se ut som om man ikke følger med i det hele tatt da...
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...