lørdag 16. februar 2013

En hefte vest!

 
Etter jeg fikk meg strikkebøker har strikkeheftene mine fått litt hybelkanin tendenser, gjemt, glemt og undervurdert! Det måtte fastelavens og selskap til før de ble tatt frem igjen, jeg måtte ha et rundt-og-rundt-strikk! Helst ikke på størrelse med et evighetsprosjekt og lite nok til at det kunne brukes litt av baby-ullen fra lageret :) Heftene lå på spisebordet og plutselig midt mellom bollebakingen så satt mannebeina å bladde i heftene, den her, den va fin. Så då måtte jeg jo bare strikke den! I ettertid viste det seg at det eneste han syntes var fint var den "trekanten", som han kalte det, foran og den hadde ikke jeg tenkt å sy på, jaja slik var hans deltakelse i strikkeverden ;) se bilde av vestens utgangspunkt helt nederst.

 

Nesten hele ble strikket i selskapet, her snakker vi lange selskap med både middag og kvels :P Resten gikk fort unna på noen kvelder :) Hadde ikke lyst på hette som mønsteret viste og *tata* gleden ved å strikke, nemlig ingen hetter når man ikke vil ha hette! Ville heller ikke ha brettekant nede og vips så var det også borte-vekke. Mønsteret gjorde mye ut av seg og vesten ble mye finere enn det så ut for på bilde, poeng til mannebeina der! Skulle jeg endret noe ville jeg hatt mer mønster :)

Ikke fornøyd med knappestolpen, men for at den ikke skulle bli så smal rundt halsen måtte jeg "tilføye" litt på midten :/
Mønsteret kommer fra Sandnes sitt hefte Mix barn 0910 og modellen heter Vest med hette. Strikket i baby ull fra Gjestal. Strikket etter målene for 6mnd, men er nok litt mindre pga garnet, fordelen med å ikke strikke til en bestemt mottaker er at den passer uansett ;) Strikket på pinne nr 2 1/2 og 3.


Lageret ble "slanket" med 56 gram, lageret ble økt med en vest og heftene har kommet frem i fra glemselen :) *glede*

Stine

19 kommentarer:

  1. Ett av yndlingsheftene mine, alle modellene er designet av Lene Holme Samsøe, hun designer mye fint!

    Og flott versjon, jeg likte den desidert best uten ruta på midten, ja!

    SvarSlett
  2. Kjempefin vest! Holder med deg i endringene du har gjort:) Nydelig farge!

    SvarSlett
  3. Denne var søt. Selv uten trekant og hette.

    SvarSlett
  4. Supersøt vest! Og veldig passelig til gutt, syns så mange av vest-oppskriftene er i overkant jentete. Denne likte jeg! Lagret linken på 'strikkelista mi :)

    Og enig vedr både pynt og hette, mye finere uten! :)

    Ha en fin lørdagskveld
    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempe fin!
    Tøff guttevest :)

    Fin-fin lørdagskveld,
    klem

    SvarSlett
  6. Så søt den ble! :o)
    Koselig vest og morsom historie :o)
    Deilig å få brukt garn man har
    Og ha lagd noe flott av det!
    Sliter også med å få brukt alle mønstrene
    jeg har på vent.....
    Nina

    SvarSlett
  7. Veldig fin vest! Kjekt at flere engasjerer seg i strikkingen også :-)
    Ha en fiiin søndag!

    SvarSlett
  8. Knallfin var den med nydelig struktur i toppen! Synes din utgave var desidert den fineste:)

    SvarSlett
  9. Din utgave av vesten liker jeg. Strukturstrikk, knappestolpe og en bedårende blåfarge. Skikkelig fin og tøff guttevest! Ha en fin søndagskveld! Hilsen Ingrid

    SvarSlett
  10. Skikkelig fin vest og flott farge! Tror jeg må få tak i det heftet snart...;)

    SvarSlett
  11. Utrolig søt vest! Og dine endringer gjorde den bare så mye finere enn originalen:-)

    SvarSlett
  12. Nydelig vest og farge!Synes din versjon var mye finere enn den orginale i heftet! :)

    SvarSlett
  13. Så fin den ble! :) Lurt å la mannebeina få "bestemme" litt nå og da. ;)

    SvarSlett
  14. Vesten ble kjempefin! Jeg har akkurat det heftet og kjøpte det bl.a. på grunn av den vesten, men nå ligger det gjemt og glemt et sted. Må frem. Vester er så praktiske. Og din ble kjempefin selv uten trekanten :-)

    SvarSlett
  15. Hei!

    Kan jeg få lov til å låne det øverste bildet til en inspirasjonstråd på min egen blogg mot at jeg lenker til deg? Ta gjerne kontakt. :)olsen.annamarie(at)gmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt du spørr :) Bare å låne bilde :)

      Slett

Takker for alle som tar seg tid til å kommentere <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...